یکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ - ۰۹:۳۲
پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر قومس را بشناسید

«تاریخ دیپلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وس‍ت‍ف‍ال‍ی‌ ت‍ا ام‍روز»، «تئوری‌های انقلاب»، «مسایل جهان سوم» برخی از پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر قومس در سال 1393 بودند.

دکتر همایون الهی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) درباره پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر قومس در سال گذشته گفت: «تاریخ دیپلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وس‍ت‍ف‍ال‍ی‌ ت‍ا ام‍روز» (احمد نقیب‌زاده)، «تئوری‌های انقلاب» (ترجمه علیرضا طیب)، «مسایل جهان سوم» (ترجمه احمد ساعی و سعید میرترابی) از جمله پرفروش‌ترین کتاب‌های نشر قومس بوده‌اند.

مدیر نشر قومس ادامه داد: «خلیج فارس و مسایل آن» (همایون الهی) و «درآمدی بر اقتصاد سیاسی نفت و مسائل نفت ایران» (سعید میرترابی) از دیگر کتاب‌هایی است که مورد استقبال مخاطبان قرار گرفته است.

مدیر نشر قومس که ناشر کتاب‌های سیاسی است، با بیان این‌که فعالیت نشر قومس در چاپ کتاب‌های علوم سیاسی از سال 1367 آغاز شده است، درباره فعالیت این نشر توضیح داد: نشر قومس به طور تخصصی بر قالب‌های نظری، تئوری‌ها، مکاتب و مسائل علمی حوزه علوم سیاسی و روابط بین‌الملل تمرکز دارد، نه لزوما انتشار کتاب‌هایی که به هر نحوی به مساله قدرت و بالطبع علم سیاست می‌پردازند. از این‌رو سعی نشر قومس در انتشار کتاب‌های نظری و تئوریک برای استفاده دانشجویان، استدان دانشگاه و پژوهشگران این حوزه است.

جزئیات پرفروش‌ترین‌ کتاب‌های قومس:
 
تاریخ دیپلماسی و روابط بین‌الملل از پیمان وس‍ت‍ف‍ال‍ی‌ ت‍ا ام‍روز

تحولات روابط بين‌الملل و حوادث مهم جهان از سال 1648 (پیمان وستفالی) تا جنگ جهاني اول و تحليل اوضاع جهان در سال‌هاي بين دو جنگ جهاني و مسائل مهم بين‌المللي از جنگ دوم جهاني تا فروپاشي شوروي و پايان جنگ سرد، و اوضاع جهان در دهه پاياني قرن بيستم و ويژگي‌ها، تحولات و اوضاع جهان در هزاره جديد و حادثه 11 سپتامبر موضوع‌های مورد بررسي كتاب است.
 
تئوری‌های انقلاب

این کتاب نوشته «آلوین استانفورد کوهن» با ترجمه علیرضا طیب است. نویسنده در کتاب خود به بررسی مهم‌ترین تئوری‌های مربوط به علل انقلابات پرداخته است. کوهن تئوری‌های خود را در چند چشم‌انداز نظری جای داده که هر یک به یک سنت فکری خاصی بازمی‌گردد. دیدگاه‌های مارکسیستی، روانشناختی، کارکردگرایی و جامعه توده‌وار در این کتاب بررسی شده است. در این زمینه از نظرات متفکرانی مانند مارکس، دورکهایم، وبر،پاره تو و دوتوکویل استفاده شده است.
 
مسائل جهان سوم

كتاب «مسائل جهان سوم» تاليف «پيتر برنل» و «ويكي رندال» با ترجمه احمد ساعي و سعيد ميرترابي بررسي سياست در جهان سوم است. اين کتاب به بررسي نقش دولت‌ و سياست در تاثيرگذاري بر روند توسعه در جهان سوم مي‌پردازد. اين رويكرد، منطق رايج در مكاتب مختلف توسعه نوسازي، وابستگي و نظام جهاني را به چالش كشيده است.

خلیج فارس و مسائل آن

کتاب «خلیج فارس و مسائل آن» حضور دولت‌های فرامنطقه‌ای در خلیج فارس، سیاست‌ها و اهداف این قدرت‌ها را مورد بررسي قرار داده ‌است. در اين كتاب به شناسه‌هایی از موقعیت جغرافیائی، آب و هوا، جزایر و تاریخ سیاسی منطقه خلیج فارس و گزینه‌هایی چون موقعیت ژئوپولیتیک، ژئواستراتژیک و ژئواکونومیک آن توجه شده ‌است.
 
درآمدی بر اقتصاد سیاسی نفت و مسائل نفت ایران
 
این کتاب می‌کوشد نگاه کامل‌تری نسبت به مسایل نفت، بازیگران اصلی آن و رتبه‌بندی این بازیگران در بازار جهانی داشته باشد، ضمن آن که موقعیت ایران را از لحاظ اقتصاد نفتی تحلیل و بررسی می‌کند.

«درآمدی بر اقتصاد سیاسی نفت و مسائل نفت ایران» در دو تقسیم‌بندی کلی «مباحث و آثار داخلی اقتصاد سیاسی نفت در کشورهای نفت‌خیز را با تاکید بر ایران» و «اقتصاد سیاسی نفت با تاکید بر بازار جهانی و منطقه» شرح می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها