یکشنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۰:۲۳
پنج اثر بازمانده از فهرست نهایی بخش مستندنگاری جایزه جلال کدام است؟

روزهای گذشته اسامی نهایی نامزدان بخش مستندنگاری جایزه جلال آل احمد معرفی شدند اما پنج اثری که تا مرحله نهایی پیش رفتند و به بخش نامزدی دست نیافتند، کدام‌ها بودند؟

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از سایت رسمی جایزه جلال، در میان فهرست 10 اثر نهایی بخش مستندنگاری اسامی شناخته‌شده‌ای به چشم می‌خورد که گرچه رقابت نزدیکی با نامزدهای جایزه داشتند و به جمع 10 اثر نهایی رسیدند، نتوانستند به جمع پنج اثر مرحله نهایی راه پیدا کنند.

در این بین، جذاب‌ترین نام برای فوتبالی‌ها حمیدرضا صدر است. صدر با کتاب «پسری روی سکوها» از نشر چشمه در میان کتاب‌های نهایی بود اما نتوانست به جمع پنج نامزد راه یابد. این کتاب مروری بر فوتبال ایران دارد و تاریخ فوتبال ایران را با نگاه به نام آوران آن بازخوانی کرده است.

فرد دیگری که از نامزدی جایزه جلال بازماند کسی نیست جز منصور ضابطیان. او با کتاب «مارک و دوپلو» تا فهرست آثار نهایی جلو آمد ولی نتوانست جایی در میان پنج نامزد نهایی بیابد. این اثر را نشر مثلث منتشر کرده است و روایتی است از سفرهای ضابطیان.

سیدمجید حسینی از اعضای هیات مدیره بنیاد شعر و ادبیات داستانی ایرانیان نیز امسال با کتاب «اعترافات شهر خدا» از انتشارات سوره مهر که سفرنامه حج او است در جایزه جلال شرکت داشت که نتوانست از میان 10 اثر به پنج اثر گذر کند.

حسن کامشاد نیز بازمانده دیگر از نامزدی جایزه جلال در بخش مستندنگاری است. او با کتاب «حدیث سخن» از نشر نی به جمع آثار نهایی راه یافت اما اثرش توجه داوران را برای نامزدی جلب نکرد. 

«یادداشت‌های پای پنجره» اثر کورش علیانی از انتشارات سوره مهر نیز در بخش مستندنگاری شانس راهیابی به جمع ده اثر نهایی را داشت اما داوران برای نامزدی اقبالی به این اثر نشان ندادند.

اختتامیه هفتمین جایزه ادبی جلال آل احمد دوشنبه، سوم آذر ۱۳۹۳ از ساعت ۱۴ در تالار وحدت تهران برپا خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط