این داستان در حالی پایان یافت که انجمن ناشران امریکا با انجام شکایتی در سال 2013 مدعی شد که مدیریت این دامنه باید به آنها سپرده شود نه آمازون، چراکه بیم آن میرود که آمازون استراتژی انحصاری خود را توسعه دهد و ناشران و جامعه کتابی را در دنیا تحت فشار بگذارد.
گفته میشود آمازون با دو رقیب دیگر به توافق رسیده تا دست از سر دامنه اینترنتی دات بوک بردارند و در عوض آنچه به آنها داده را آشکار نکرده است.
هنوز معلوم نیست آمازون با این دامنه اینترنتی میخواهد چه کند و با ناشران، نویسندگان، خود نشرها و سایر سازمانهای متقاضی چگونه معامله خواهد کرد!
هفته گذشته آمازون با پرداخت 4.6 میلیون دلار دامنه اینترنتی buy. را نیز خرید اما در برابر دامنه cloud. در برابر کمپانی ایتالیایی Aruba کم آورده و تسلیم شد.
نظر شما