چهارشنبه ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۵۸
دیدار هیات علمی ارمنستانی با حداد عادل

اعضاي هيأت علمي و دانشگاهي ارمنستاني با غلامعلي حدادعادل، رييس بنياد سعدي ديدار كردند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از اداره ‌كل روابط عمومي و اطلاع‌رساني سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، اين ديدار روز گذشته با حضور رييس مركز توسعه‌ همكاري‌هاي علمي ـ دانشگاهي اين سازمان در محل بنياد سعدي برگزار شد.

در اين نشست، حدادعادل، ضمن معرفي بنياد سعدي و اهداف تشكيل آن، به حسن همجواري و روابط همه‌جانبه‌ ايران و ارمنستان از ديرباز كه زمينه‌هاي هرگونه همكاري‌هاي فرهنگي، امنيتي، علمي و اقتصادي دو كشور را فراهم كرده است اشاره كرد.

وي همچنين گوشه‌هايي از خدمات ارزنده و تلاش‌هاي مؤثر صنعت‌گران، هنرمندان، پژوهشگران، ايران‌شناسان و زبان‌شناسان ارامنه به ايران از جمله خدمات مرحوم دكتر داويديان، روان‌شناس و عضو فرهنگستان زبان و ادب پارسي و دكتر آساطوريان، زبان‌شناس و از استادان مجرب زبان و ادبيات فارسي را يادآور شد.

حدادعادل در ادامه‌ سخنان خود به بيان فداكاري‌هاي ارامنه در جريان جنگ تحميلي عليه كشورمانۀ دفاع ارامنه از خاك ايران در جنگ هشت ساله صدام عليه ايران پرداخت.

وي در ادامه گفت: وجود ارامنه در ايران سبب شده تا روابط فرهنگي دو كشور خيلي آسان شود و در اين باره افق همكاري‌هاي علمي ـ دانشگاهي دو كشور را روشن مي‌بينم و اميدوارم در سفر اين هيأت به ايران، گام‌هاي مؤثري در اين حوزه برداشته شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها