جمعه ۱۱ مهر ۱۳۹۳ - ۰۳:۰۰
«ارتباطات سیاسی و خشونت رسانه‌ای» از راه می‌رسد

جدیدترین کتاب دکتر محمدعلی پیوند، استاد و مدرس حوزه ارتباطات و رسانه با عنوان «ارتباطات سیاسی و خشونت رسانه‌ای» به زودی منتشر می‌شود، این کتاب دربردارنده نتایج مولفه‌های مختلف بر اذهان مخاطبان رسانه‌هاست.

دکتر پیوند در گفت‌وگو با خبرنگار  خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) با اعلام این خبر عنوان کرد: ارتباطات سیاسی، موضوعی است که در دهه‌های اخیر با توجه به دیپلماسی رسانه‌ای، همچنین فعالیت‌های رسانه‌ها در ابعاد مختلف و مقوله‌های متفاوت اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی، سیاسی و ... بیشتر به آن توجه شده است.

وی ادامه داد: مردم بیشتر در رابطه با روابط سیاسی یا روابط بین الملل شنیده‌اند و کمتر به ارتباطات سیاسی نظر داشته‌اند حال که در دانشگاه‌ها به این مهم پرداخته و به خصوص در رشته علوم ارتباطات، روزنامه‌نگاری، روابط عمومی و تبلیغات آن را به عنوان درس و منبعی به دانشجو معرفی و تدریس می‌کنند.

پیوند با بیان این‌که پیش از این کتاب‌هایی در این حوزه منتشر شده اما کتاب حاضر در تلاش است از منظری دیگر به آن بپرداز، گفت: بررسی تأثیر مؤلفه‌های مختلف بر اذهان مخاطبان رسانه‌ها در این کتاب بازگو شده‌اند و در این زمینه به اصطلاحات و نظریه‌های ارتباطی نیز نگاهی شده تا دوست‌داران و دانشجویان عرصه ارتباطات و رسانه‌ها با آنها بیشتر آشنا شوند.

به گفته وی، همچنین مبحثی درباره خشونت رسانه‌ای نیز در این کتاب ارائه شده و از دیدگاه تئوری و نظری، این موضوع در قالب‌های مختلف و با ذکر مثال بررسی شده است.

پیوند با بیان این‌که کتاب در 11 فصل تهیه شده است، عنوان کرد: نخستین فصل این کتاب درباره چیستی سیاست، واژه سیاسی و عملکرد سیاست در زندگی بشر است و در فصل دوم درباره این‌که رسانه‌ها چگونه بر اذهان مخاطبان تأثیر می‌گذارند بحث شده است. همچنن در این فصل قدرت رسانه‌ها در به چالش کشیدن جامعه و کشورها بازگو شده و بقیه فصل‌ها هم به تبع آن درباره مسائل ارتباطی و رسانه‌ای است. این کتاب پاییز امسال منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها