چهارشنبه ۲۲ مرداد ۱۳۹۳ - ۰۲:۳۰
مجموعه «چهل حدیث خانواده» منتشر شد

«چهل حدیث خانواده» از مجموعه چهل حدیث توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، چهل حدیث خانواده در مجموعه چهل حدیث توسط اداره تولیدات فرهنگی آستان قدس رضوی چاپ و منتشر شد که احادیث عنوان شده در این مجموعه، شامل چهل حدیث با موضوع مادران، جوانان پسر و دختر، همسران (مردان و زنان)، پدر بزرگ‌ها و مادر بزرگ‌ها و پدران است.
 
این کتاب‌ها بخشی از مجموعه 10 جلدی «حدیث خانواده» است که با گزینش هماهنگ و قلم خوش آهنگ حجت‌الاسلام محمد الهی خراسانی و پس از ارزیابی استادان ارجمند حجج‌الاسلام عبدالهادی مسعودی و الهی‌زاده آماده شده است.
 
تاکنون مجموعه‌های چهل حدیثی فراوانی تدوین شده است که محور هر مجموعه، سخنان یکی از معصومان (ع) و یا موضوعی اعتقادی یا اخلاقی بوده است.
 
تناسب محتوایی با خصوصیات و نیازهای مخاطب، صریح بودن معنا، روانی و کوتاهی نسبی و فراشمولی و اختصاص نداشتن به موقعیت خاص زمانی یا مکانی از معیارهای اصلی گزینش احادیث برای هر گروه است.
 
روایات مطرح شده در این مجموعه شامل احادیث گلچینی از امام محمد صادق(ع)، پیامبر گرامی اسلام(ص)، امام موسی کاظم(ع)، امام علی(ع)، امام محمد باقر(ع)، امام هادی(ع) و... است.
 
این مجموعه به کوشش محمد الهی خراسانی نوشته شده و توسط معاونت تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی و اداره علوم قرآن و حدیث  تهیه و تدوین شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها