دوشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۳۸۷ - ۱۰:۵۹
همايش منطقه‌اي «كتابخانه‌ها: مراكز مديريت دانش» برگزار مي‌شود

در همايشي از سوي دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان، استادان كتابداري و اطلاع‌رساني كشور ضمن تقدير از دكتر محمدحسين دياني، نقش كتابخانه ‌را در مديريت دانش سازمان‌ها بررسي مي‌كنند.

عاطفه زارعي، مدير گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان، در گفت و گو با خبرگزاري كتاب ايران(ايبنا) هدف از اين همايش را معرفي كتابخانه‌ها و مراكز اطلاع‌رساني به عنوان كانون مديريت دانش عنوان كرد و توضيح داد: كتابداران، مديران دانش هستند و كتابخانه‌ها دانشي را كه در سازمان‌ها به صورت پنهان و مكتوب توليد مي‌شود به اشتراك درمي‌آورند. هر نهاد و سازمان به كتابخانه به عنوان كانون مديريت دانش نياز دارد.

زارعي، خاطرنشان كرد: در اين همايش يك روزه، دكتر عبدالحسين فرج‌پهلو و دكتر محمد حسن‌زاده سخنراني مي‌كنند و مقاله‌هاي «مديريت دانش و كتابخانه‌ها: مباني نظري، مولفه‌ها، موانع و راهكارها» به قلم عبدالحسين فرج‌پهلو و سميه سادات آخشيك، «برنامه‌ريزي، مديريت دانش و نقش كتابخانه‌ها» اثر محمدرضا اميري و حسن وكيلي، «نقش مديريت اينترنت در اقتصاد دانش محور» نوشته محسن حاجي زين‌العابديني، «كتابخانه‌ها: رويكردي نوين براي پاسخ‌گويي به تغييرات سريع در جهان» از محمد كريم صابري، علي سادات موسوي و سمانه نادري، «كاركرد و توانايي‌هاي كتابداران و اطلاع‌رسانان در نقش مديريت دانش» از رضا تاج‌آبادي، كبري كريمي و صفر علي رنجبري، «گام‌هاي عملي پياده‌سازي مديريت دانش در كتابخانه‌ها» از يعقوب نوروزي و اميرحسين عبدالحميد، «كتابخانه‌ها: مراكز مديريت دانش» به قلم عاطفه زارعي و فاطمه زارعي و «رويكردي نوين به مديريت دانش در كتابخانه‌ها به عنوان محصول اقتصاد دانش» اثر فاطمه باقري ارايه مي‌شود.

مدير اجرايي همايش، ادامه داد: اين گردهمايي، پنج‌شنبه، دوم خرداد ماه از ساعت 8:30 تا 18:30 در دانشكده كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد اسلامي واحد همدان به نشاني همدان، شهرك شهيد مدني، بلوار امام خميني(ره)، بلوار پروفسور موسيوند، مجتمع دانشگاه آزاد همدان برگزار مي‌شود. حضور تمام دانشجويان و علاقه‌مندان در اين همايش آزاد است.

مدير گروه كتابداري و اطلاع‌رساني دانشگاه آزاد همدان همچنين خبر داد: ديروز شاخه انجمن كتابداري و اطلاع‌رساني همدان در اين دانشكده كار خود را آغاز كرد. اعضاي هيات علمي دانشكده‌هاي كتابداري و اطلاع‌رساني استان همدان، مدير كل فرهنگ و ارشاد اسلامي استان، معاون فرهنگي اداره كل ارشاد و مدير كل امور كتابخانه‌هاي استان از اعضاي هيات موسس اين شاخه‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط