شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۶:۳۰
«محاسبات عددی» در کتابفروشی‌ها

کتاب «محاسبات عددی» ویژه رشته‌های فنی و مهندسی و علوم پایه، تالیف حسین اقبالی و مسعود احمد‌وند، از سوی موسسه آموزش عالی ایوانکی منتشر شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب ابزاری مناسب و کارآمد برای دانشجویان مهندسی به‌شمار می‌آید. مطالب و سرفصل‌های آن یک مرجع مفید برای مهندسان و محققانی است. 

کتاب حاضر در پنج فصل تالیف شده است. نویسندگان در فصل نخست «آنالیز خطا» را بررسی کرده و در آن به منابع خطا، نمایش اعداد و بسط اعشاری اشاره کرده‌اند. نمایش اعداد در کامپیوتر و نمایش علمی اعداد از دیگر مباحثی است که در این فصل به آن پرداخته شده است. 

«حل عددی معادله» عنوان فصل دوم از این کتاب است که در آن نویسندگان به حل عددی معادله که اغلب در رشته‌های فنی و مهندسی به آن نیاز می‌شود، اشاره کرده‌اند.

«درون‌یابی و تقرب چندجمله‌ای» عنوان فصل سوم از این کتاب علمی و دانشگاهی است. در این فصل،‌ چگونگی مقدار یک تابع و اشکالات روش لاگرانژ نیز بررسی شده است.

«مشتق‌گیری و انتگرال‌گیری عددی» و «روش‌‌های عددی حل معادلات دیفرانسیل معمولی» عناوین دو فصل پایانی این کتاب است. این فصل‌ها به تشریح روش اویلر و روش رانگ از دیدگاه نویسندگان اختصاص دارند.

چاپ نخست کتاب «محاسبات عددی» با شمارگان یک‌هزار نسخه در 104 صفحه، به بهای 10 هزار و 800 تومان از سوی موسسه آموزش عالی ایوانکی منتشر شده است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها