شنبه ۲۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۱:۱۶
توزیع رایگان کتاب در مجتمع های مسکونی پایتخت آغاز شد

مجری طرح ترویج آیین همسایگی و جشنواره چهل خانه در شهر تهران از اجرای طرح توزیع رایگان کتاب در مجتمع های مسکونی در قالب جشنواره فرهنگی «چهل خانه » به مناسبت فرارسیدن نوروز خبر داد.

 به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اکبر بختیاری با اشاره به این‌که در حال حاضر بیش از 30 هزار خانوار تهرانی مخاطب این طرح هستند، گفت: ایام نوروز فرصت خوبی است تا عیدانه‌ای فرهنگی با هدف ترویج فرهنگ کتابخوانی به شهروندان اهدا شود تا در ایام نوروز ضمن دید و بازدید و صله ارحام ، زمانی را نیز به مطالعه اختصاص دهند.

مدیرفرهنگی هنری منطقه 18 کتاب‌های اهدایی را شامل 30 عنوان ذکر کرد و افزود : بسته‌های 30 جلدی این مجموعه شامل کتاب هایی با محتوای طنز ، شعر ، داستان ، تاریخ ، کتاب کودک و نوجوان ، دین و مهارت های زندگی است و توزیع آنها از طریق همیاران طرح چهل خانه در فرهنگسراها و ستاد های مرکزی مدیریت فرهنگی هنری مناطق 22 گانه پایتخت آغاز شده است.

به گفته بختیاری این طرح با مشارکت مدیریت امور کتاب و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران اجرا می شود و طی آن گلچینی هدفمند از کتاب‌های آموزشی که با ادبیاتی ساده و محتوایی مفید و کاربردی تدوین شده‌اند در اختیار ساکنان مجتمع های مسکونی مناطق 22 گانه قرار می گیرند.

مجری طرح ترویج آیین همسایگی و جشنواره چهل خانه در باره اقدامات انجام شده در قالب این جشنواره گفت : تا‌کنون بیش از 1200 تابلو فرهنگی و اطلاع رسانی در مجتمع‌های مسکونی شهر تهران که بالای یکصد واحد دارند نصب شده و شهروندان می توانند از اقلام و محتوای فرهنگی ارایه شده در این تابلوها بهرمند شوند.

وی افزود: در قالب اجرای طرح ترویج آیین همسایگی تا به حال چندین بسته از اقلام فرهنگی و آموزشی مکتوب در حوزه همسایگی و آپارتمان نشینی شامل روزنامه دیواری، بروشور و کتابچه از طریق تابلوهای چهل خانه به شهروندان مجتمع‌نشین مناطق مختلف تهران ارایه گردیده است.

به گفته بختیاری جشنواره و طرح فراگیر «چهل خانه» ماهیتی فرهنگی و ترویجی دارد و اهداف آن از طریق نصب تابلوهای ویژه فرهنگی و اطلاع رسانی در مجتمع‌های مسکونی شهر تهران ، برگزاری نشست‌ها و همایش‌های آموزشی ، انتشار و توزیع محصولات فرهنگی – هنری ، راه اندازی وب سایت اطلاع‌رسانی و آموزشی ، برگزاری مسابقات فرهنگی «چهل خانه» ، تشکیل بانک اطلاعات مجتمع های مسکونی برای ارایه خدمات فرهنگی ، تشکیل بانک اطلاعات مدیران مجتمع های مسکونی ، راه اندازی باشگاه مدیران مجتمع های مسکونی و توزیع مستمر و هدفمند اقلام و محصولات فرهنگی دنبال می شود.

علاقمندان می توانند اخبار و اطلاعات مربوط به جشنواره را به طور کامل در پایگاه اطلاع‌رسانی khooneh . ir 40 مشاهده کنند و نیز شماره تماس 1837 و پایگاه اینترنتی www.farhangsara.ir در این زمینه در دسترس علاقمندان است./

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها