چهارشنبه ۱۴ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۱۱
نخست وزیران ایتالیا پاسخ می‌دهند!

کتاب «ببر را می‌کشیم» نوشته آلن فریدمن نویسنده و روزنامه نگار آمریکایی در هفته‌ای که گذشت به صدر جدول پرفروش‌ترین کتاب‌های هفته ایتالیا رسید.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران، به نقل از سایت سیه‌نا فری، شخصیت‌های نخست این کتاب را نخست وزیران اخیر کشور ایتالیا، یعنی جولیانو آماتو، رومانو پرودی، سیلویو برلوسکونی، ماسیمو دالِما، ماریو مونتی و ماتیو رِنتزی تشکیل می دهند. فریدمن در مصاحبه‌هایی با این سیاستمداران، به دلایل آغاز بحران اقتصادی و مالی ایتالیا و افول ایتالیا در عرصه اقتصادی پس از دوران طلایی دهه هشتاد که یکی از بزرگ‌ترین قدرت‌های اقتصادی جهان را تشکیل می‌داد، پرداخته و به دنبال راه‌حل هایی برای دوباره قرار دادن ایتالیا بر سکوی رشد و اشتغال است.

«دستبندهای سرخ» نوشته آلبرتو اِسپینوزا نویسنده، فیلمنامه نویس و بازیگر اسپانیایی، رمان دیگری از انتشارات «موندادوری» بزرگترین ناشر ایتالیا، نیز از پرخواننده ترین کتاب‌های این هفته بوده است.
آلبرتو اسپینوزا در این کتاب از بیماری سرطانی که در جوانی با آن دست و پنجه نرم کرده می‌گوید. این کتاب، بیشتر از این که یک دفتر خاطرات یا یک گواهی باشد، مجموعه‌ای از تمام آن چیزی است که شرایط زندگی به او آموخته است.

کلارا سانچز نویسنده اسپانیایی مشهور در میان ایتالیایی‌ها، مدتی پیش با رمان تازه‌ای با عنوان «چیزهایی که درباره من می‌دانی» حضور چند باره خودش را در بازار کتاب ایتالیا اعلام کرد. وی پیش از این رمان هم در طول دو سه سال گذشته با رمانی با نام «بوی برگ های لیمو» طرفدارهای بسیاری را به سمت رمانش جذب کرد و اکنون با رمان «چیزهایی که درباره من می دانی» بر شهرتش در ایتالیا افزوده شده است.

جامپایولو پانسا نویسنده کتاب «زیبا سلام، ناگفته‌های مقاومت» جایگاه چهارم کتاب را در این جدول اشغال کرده است. شرحی بر مقاومت‌ها و وقایع تاریخی که بر سر راه رسیدن ایتالیا به آزادی و موکراسی پس از تحمل دوره فاشیسم وجود داشت، جوهره این کتاب را تشکیل داده است.
این نویسنده و روزنامه نگار ایتالیایی، دو سال پیش با کتاب «یا اندک یا هیچ، فقیر بودیم و به فقر باز می‌گردیم» یکی از پرفروش ترین نویسنده های ایتالیا بود.

«تو متعلق به ساردنیا هستی» کتاب پنجم هفته شد. این کتاب توسط شش نویسنده معروف ایتالیایی با نام‌های فرانچسکو آباته، آلساندرو دِروما، میکلا مورجیا، مارچلو فوآس، سالواتوره مانوتزو و پائولو سوریگا نوشته شده و کتابی درباره آبگرفتگی‌ها و سیل‌هایی است که در جزیره «ساردنیا» در جنوب ایتالیا رخ می دهد و خسارت های بسیاری را به این منطقه وارد می‌آورد و مشکلاتی را برای ساکنان این منطقه ایجاد می‌کند.
هدف این نویسندگان کمک به اجتماعی به نام «بیتی» نامی گرفته شده از شهری با همین عنوان در جزیره ساردنیا است که خسارت های فراوانی را در اثر آبگرفتگی و سیلاب متحمل شده است.

میکله سرا با رمان «دراز کشیده ها» هنوز مورد توجه است. این رمان که هفته گذشته کتاب سوم این جدول بود، درباره دشواری های قرار گرفته بر سر راه یک پدر است که او را از برقراری ارتباط با پسرش باز داشته‌اند.

«دکتر اسلیپ» کار ادبی جدید استفن کینگ آمریکایی که یکی از پرفروش های آمریکا بود، این هفته مخاطب هایی را در ایتالیا در رتبه هفتم جدول به دست آورده است. این رمان در واقع ادامه ای است بر رمان پیشین وی به نام «درخشش» که سرنوشت یکی از شخصیت های آن در «دکتر اِسلیپ» مشخص می‌شود. «دکتر اسلیپ» نخستین بار در سپتامبر 2013 در آمریکا منتشر شد.

«گرد و خاک» نوشته پاتریشیا کورنوِل که در رده هشتم جای گرفته، داستانی جنایی درباره قتل زنی است که جسدش در یک زمین بیس بال پیدا می شود و گمان می‌رود که قاتل او یک قاتل سریالی باشد. «گرد و خاک» دومین کتاب انتشارات «موندادوری» است که در این بین دیده می‌شود.

«خاطرات یک بی‌عرضه»، کتابی با مایه طنز نوشته جف کینی نویسنده آمریکایی در جایگاه نهم است. جلد نخست این کتاب که سال 2001 در آمریکا منتشر شد، بتدریج مخاطبان خود را یافت و با جلدهای بعدی در میان ده کتاب برتر سال 2010 قرار گرفت. این کتاب حدود دو سال پیش نیز یکی از پرفروش‌ترین‌های ایتالیا بود.

«خاطرات یک بی‌عرضه» یک مجموعه پنج جلدی درباره پسری به نام «گرگ» است که همیشه قصد دارد تا خودش را به دیگران نشان بدهد و مشکل ها را حل کند، اما همیشه کارها را بدتر می کند. جنبه جذاب تر این کتاب، تصویرهایی است که به خواننده کمک می کند تا فضای بیشتری از این داستان را در ذهنش بسازد.
این کتاب ها با برگردان های مختلف به فارسی نیز چاپ شده اند.

«لغتنامه جدید اشیا گمشده» نوشته «فرانچسکو گوچینی» یک لغت نامه جدید است که در آن ریشه و تاریخچه بسیاری از کلمه ها آورده شده است. این کتاب در جایگاه دهم قرار دارد.
مترجم : مریم مجدی نسب/

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها