پنجشنبه ۱۵ اسفند ۱۳۹۲ - ۲۰:۲۰
هری پاتر در ایران

جلسه نقد و بررسی انتشارات دانش‌نگار با حضور بیش از20 تن از نویسندگان کودک و نوجوان و علاقمندان در این حوزه برگزار شد. در این نشست داستان‌های «دختر رقیه »، «ماه ناقلا »، «آن مرد کی بود »، «هری پاتر در خیابان ولی عصر» خوانده شد و مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت.

خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، نشست نقد و بررسی داستان کودک و نوجوان با حضور نویسندگانی چون محمدرضا یوسفی، یعقوب حیدری، مسعود عاشوری، کبری احمدی، منیژه اسلامی، صدیقه خسروی و جمعی از علاقه‌مندان به حوزه کودک و نوجوان عصر روز سه شنبه 13 اسفند 92 در انتشارات دانش‌نگار برگزار شد. 

ابتدا کبری احمدی داستانش را با نام «دختر رقیه » خواند که برگرفته از رسم و رسوم مردمان حوالی استان قزوین بود. 

داستان بعدی با عنوان «ماه ناقلا » توسط صدیقه خسروی قرائت شد. این داستان متاثر از یک باور قدیمی است. این باور،که هر گاه کسی ماه کامل را دید فوری باید به یک چیز زیبا نگاه کند. 

بن‌مایه داستان سوم که نوشته سهیلا طهوری است، ریشه در آیین‌های میترایی داشت که با عنوان «آن مرد کی بود » زندگی یک حاجی فیروز را دست‌مایه خود قرار داده بود. 

داستان آخر متعلق به سوگل عصاری بود. این داستان که نام آن «هری پاتر در خیابان ولی عصر» بود، در ژانر فانتزی گوشه‌ای از زندگی بچه‌های خیابان را با نگاهی متفاوت در هاله‌ای از رگه‌های طنز تلخ به تصویر کشیده است. 

هر چهار داستان خوانده شده برای گروه سنی « ج ود» بود که مورد نقد و بررسی حاضران قرار گرفت.

خبرنگار: زهره یحیی‌پور

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها