یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۹
علوم پزشکی دانشگاه تهران در میان برترین‌های جهان

رتبه دانشگاه علوم پزشکی تهران در رشته موضوعی پزشکی در دامنه‌ای بین 301 تا 400 در جهان قرار گرفت.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از پایگاه استنادی علوم جهان اسلام (ISC)، سید‌جعفر مهراد، سرپرست این پایگاه در ارتباط با این خبر اظهار کرد: این رتبه نشان‌دهنده بهترین وضعیت موجود در ارتباط با کل دانشگاه‌های کشور در این نظام رتبه‌بندی است.

وی افزود: این رتبه‌بندی براساس نظام رتبه‌بندی «QS» یکی از نظام‌های رتبه‌بندی بین‌المللی است که دانشگاه‌های جهان را رتبه‌بندی می‌کند. رتبه‌بندی سال 2014 میلادی که در 30 رشته موضوعی صورت گرفته براساس ارزیابی 3002 دانشگاه انجام شده است.

مهراد ادامه داد: رشته محیط زیست نیز در این رتبه‌بندی بین 400-301 قرار دارد. سایر دانشگاه‌های کشور در رشته‌هایی که رتبه آن‌ها گزارش می‌شود بعد از رتبه 400 قرار گرفته‌اند.

سرپرست پایگاه استنادی جهان اسلام گفت: دانشگاه‌های ایران در این زمینه نسبتا موفق عمل کرده‌اند. عملکرد کلی دانشگاه‌های کشور در رتبه‌بندی سال 2014 میلادی برحسب رشته‌های موضوعی بهترین عملکرد تاریخ دانشگاه‌های کشور محسوب می‌شود./

نظرات

  • نظرات منتشر شده: 1
  • نظرات در صف انتشار: 0
  • نظرات غیرقابل انتشار: 0
  • ۱۳:۵۲ - ۱۳۹۲/۱۲/۱۳
    به عنوان یکی از دانشجویان دانشگاه علوم بزشکی ایران باید بگم که در این رتبه بندی نباید نقش دانشگاه ایران را فراموش کرد. 3 سال بیش بود که یک شبه با حکم وزیر بهداشت آن زمان این دانشگاه با دانشگاه تهران تلفیق شد و تمام مقالاتی که طی 3 سال و نیم از طرف اساتید این دانشگاه نگارش شد، به نام دانشگاه تهران منتشر شد. امیدارم دیپر همچین اعمالی که بدون کارشناسی انجام شده و باعث ایجاد اینگونه بی عدالتی های علمی میگردد تکرار نشود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها