یکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۹
کتاب‌هایی درباره فرهنگ پهلوانی منتشر می‌شود

یاسر موحدفر گفت که برای نخستین بار به بهانه جشنواره «عرضه آثار و تولیدات مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر» کتاب‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ پهلوانی آماده انتشار شده است. این آثار در بخش جنبی این جشنواره عرضه می‌شوند.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، یاسر موحدفر، دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و مدیر فرهنگی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران گفت: در این جشنواره دانشگاه‌ها محصولاتشان را عرضه می‌کنند و این جشنواره از ساعت 10 صبح تا هشت بعدازظهر دایر خواهد بود. جشنواره «عرضه آثار و تولیدات مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر» از دهم تا هفدهم اسفند برپاست.

وی افزود: این جشنواره برای نخستین بار با کوشش فدراسیون پهلوانی و زوخانه‌ای کشور کتاب‌هایی در زمینه ترویج فرهنگ پهلوانی آماده کرده است که در بخش جنبی این جشنواره که یک نمایشگاه کتاب است، عرضه می‌شود.

وی به برخی از این کتاب‌ها اشاره کرد و ادامه داد: از میان کارهای درخشان می‌توان به «مجموعه کتاب‌های پهلوان» که یک دوره پنج جلدی است و به تاریخ ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای، فرهنگ و آداب زورخانه، آیین پهلوانی، اسوه پهلوانی و داستان پهلوانان اختصاص دارد اشاره کرد. گردآوری این کتاب را سیدمجید حسینی انجام داده و ناشر آن نیز نشر موفق است.

موحدفر توضیح داد: کتاب دیگر «آداب و ملاحظات ورزش پهلوانی و زورخانه‌ای» است که نشر ابرون آن را به چاپ رسانده است. این کتاب شامل 110 حکمت نورانی از حضرت علی(ع) است. کتاب «آموزش ورزش زورخانه‌ای» نوشته فرهاد طلوع کیان از سوی نشر صفیر اردهال در این نمایشگاه حضور دارد.

دبیر ستاد ترویج فرهنگ پهلوانی و مدیر فرهنگی فدراسیون پهلوانی و زورخانه‌ای ایران اضافه کرد: کتاب «مرشد جبرییل» حاوی سروده‌هایی است متناسب با ورزش زورخانه‌ای و آیینی که این کتاب هم از سوی نشر ابرون روانه بازار کتاب شده است. کتاب «مرشد جبرییل» سروده‌های علی انسانی است. کتاب «آموزش مرشدی» به ضرب نوازی زورخانه‌ای می‌پردازد. علیرضا صغیر در این کتاب به چگونگی ریتم نت‌نویسی پرداخته. کتاب «آموزش مرشدی» را نشر صفیر اردهال راهی بازار کتاب کرده است.

وی در پایان افزود: کتاب «آموزش کشتی پهلوانی» نوشته ابوالقاسم رایگان تفرشی از سوی نشر صفیر اردهال به دست علاقه‌مندان می‌رسد. بعد از پایان یافتن این جشنواره نیز مخاطبان می‌توانند برای تهیه این کتاب‌ها به آکادمی ورزش پهلوانی واقع در خیابان فیاض بخش، جنب سازمان بهزیستی مراجعه کنند.

جشنواره «عرضه آثار و تولیدات مراکز آموزشی عالی علمی کاربردی فرهنگ و هنر» که از دهم اسفند آغاز به کار کرده، تا 17 اسفند در خیابان حجاب، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دایر است. /

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها