به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، دومین چاپ کتاب «چگونه کارکنانی با انگیزه و عاشق کار و سازمان داشته باشیم» به قلم دکتر بهزاد ابوالعلایی، در چهار فصل به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی منتشر شده است.
دو فصل نخست کتاب با عنوانهای «دلبستگی به کار و سازمان تعاریف، مفاهیم و ایدههای اولیه» و «دلبستگی تام و تمام کارکنان به کار و سازمان:مدلها، نظریهها و استرتژیها» به موضوعاتی مانند چند تعریف اولیه، مدل موسسه «گالوپ» مدل موسسه «IES» مدل شرکت نیسان و مدل تیمهای فوتبال اشاره دارند.
نویسنده در نخستین فصل این اثر در تعریف برخی مفاهیم با اشاره به این مطلب که دلبستگی کارکنان به کار و سازمان گمشده همیشگی مدیران و از جمله مهمترین آرزوها و اهداف همه آنها است، این دلبستگی را یک حالت نسبتا ثابت و روان دانسته است. وی در ادامه، دلبستگی را ترکیبی متوازن و بهم پیوسته از تعهد و پیوستگی عاطفی و استدلالی (عقلی) کارکنان به گروه یا سازمان معرفی کرده است.
بخش های «دلبستگی تام و تمام کارکنان به کار و سازمان» ،« داستانهای واقعی و لحظات اشتیاق آفرین» و «عوامل کلیدی موثر بر رضایت کارکنان» فصلهای بعدی کتاب هستند که به مباحثی مانند تناسب شخص و شغل و رابطه آن با انگیزه، دلبستگی و رضایت کارکنان، آموزش، یادگیری و فرصتهای رشد کارکنان و رابطه آن با انگیزه، دلبستگی و رضایت و پرسشنامه ارزیابی نظام پاداش سازمان پرداختهاست.
مولف در چهارمین فصل کتاب، با اشاره به مقوله رهبری و انگیزش، آورده است: «رهبران، مهارتها و قابلیتهایی دارند که بواسطه و با کمک آنها میتوانند برخورد کارکنان با اهداف و آرمانهای سازمان را از سرپیچی و بیعلاقگی یا از پذیرش توام با اکراه به سطوح متعالیتری که از جنس رغبت، تعهد و فداکاری است ارتقا دهند.»
دومین چاپ کتاب «چگونه کارکنانی با انگیزه و عاشق کار و سازمان داشته باشیم» با شمارگان دو هزار نسخه در 186 صفحه، به بهای هشت هزار و 500 تومان به همت انتشارات سازمان مدیریت صنعتی به بازار نشر عرضه شده است./
شنبه ۳ اسفند ۱۳۹۲ - ۱۳:۴۷
نظر شما