پنجشنبه ۲۴ بهمن ۱۳۹۲ - ۰۰:۰۰
ششمین چاپ «شیوه‌های اعتبار سنجی مشتریان» در قاب کتاب

«شیوه‌های اعتبار سنجی مشتریان» با هدف تشریح مباحثی مانند مدیریت ریسک و تسهیلات به همت انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی به بازار آمد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، ششمین چاپ کتاب «شیوه‌های اعتبار سنجی مشتریان» نوشته سعید جمشیدی، است. این اثر به همت اتشارات پژوهشکده پولی و بانکی در 6 فصل منتشر شده است.

سه فصل نخست کتاب با عنوان‌های «کلیات»، «ضوابط بررسی و ارزیابی واحد‌های اقتصادی»‌ و «شیوه پذیرش تقاضای تسهیلات و کسب اطلاعات» به مباحثی مانند ریسک و مدیریت آن،‌ از منظر بانک،‌ مشارکت مدنی،‌ روش‌‌های بررسی و ارزیابی واحد‌های اقتصادی اشاره دارد.

نویسنده در تشریح انواع ریسک، درتعریف ریسک اعتباری و ریسک نقدینگی آورده است، ریسک اعتباری از احتمال عدم باز پرداخت اصل و سود تسهیلات اعطایی از سوی مشتریان بحث می‌کند. ریسک نقدینگی نیز به ناتوانی موسسات مالی در انجام تعهدات یا تامین مالی و افزایش در دارایی‌های خود و زیان ناشی از آن اشاره دارد.

سه فصل بعدی کتاب با عنوان‌های «روش‌های کلی در بررسی و ارزیابی تقاضای تسهیلات اعتباری»،‌ »بررسی کمی یا تجزیه و تحلیل صورت‌های مالی» و «قضایای اعتباری» به موضوعاتی مانند بررسی شخصیت و صلاحیت اعتباری متقاضی،‌ یک ترازنامه نمونه و روش طبقه‌بندی اقلام آن و قضیه اعتباری یک: اتحادیه شرکت‌های تعاونی پرداخته است.

مولف، در توضیح فعالیت سرمایه‌گذاری‌ها آورده است سرمایه‌گذاری‌ها شامل انواع مختلفی است، و به این منظور در ترازنامه نمونه و به‌طور جامع تشریح می‌شوند. و در ضمن فهرستی از ارزش‌ بازار هر یک از آن‌ها در تاریخ ترازنامه تهیه می‌شود و به تجزیه و تحلیل‌کنندگان ترازنامه مربوطه جهت مطالعه بیشتر ارایه می‌شود.

ششمین چاپ کتاب « شیوه‌های اعتبار سنجی مشتریان» با شمارگان دو هزار نسخه،‌ در 163 صفحه،‌ به بهای دو هزار تومان به همت انتشارات پژوهشکده پولی و بانکی به بازار نشر عرضه شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها