سه‌شنبه ۱۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۳:۲۳
رقابت جدی برای کسب مدال های کارنگی و کیت گرینوی

دور جدید رقابت برای کسب مدال کارنگی و مدال کیت گرینوی با اعلام فهرست اولیه این دو رقابت آغاز شد.*

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از تلگراف، موسسه خیریه کتابداران و متخصصان اطلاع رسانی هر سال با اهدای مدال کارنگی و کیت گرینوی از بهترین آثار ادبی کودک و نوجوان در زمینه متن و تصویر تجلیل می کنند.

امسال برای نخستین بار فهرست اولیه این دو جایزه، هر یک شامل نام 20 کتاب، اعلام شده است.

فهرست نهایی از میان این دو فهرست 18 مارس اعلام می شود و نام برندگان در ماه ژوئن و در هفته ای که روز ملی کتابداری در آن جای گرفته، معرفی می شوند.

در رقابت امسال می توان بار دیگر نام های آن فاین، جرالدین مک کاگریان، گیلیان کراس و دیوید آلموند را که پیش از این یک بار دیگر مدال کارنگی را دریافت کرده اند، مشاهده کرد. آنتونی برونی، جولیا دونالدسون و مایکل مورپورگو نیز به فهرست نامزدهای مدال گرینوی راه یافته اند.

هر یک از برندگان این دو مدال کتاب هایی معادل مبلغ 500 پوند به عنوان جایزه دریافت می کنند که آنها را به کتابخانه محلی خود اهدا خواهند کرد و یک مدال مخصوص طلا را نیز به عنوان یادگاری این رقابت با خود به خانه می برند. از سال 2000 تاکنون برنده مدال کیت گرینوی یک جایزه نقدی پنج هزار پوندی نیز به عنوان جایزه کالین میرز دریافت می کند.

امسال هلن تامپسون ریاست گروه داوری این رقابت را برعهده دارد. وی گفت ما از طریق کتابفروشان، نویسندگان و تصویرگران می دانیم که چقدر انتشار این فهرست اهمیت دارد و چه استقبالی از کتاب هایی که نامزد دریافت این جوایز می شوند، به عمل می آید.

نخستین فردی که به عنوان برنده مدال کارنگی انتخاب شد آرتور رانسوم در سال1936 بود و سال پیش سالی گاردنر این جایزه را برای «خرمگس ماه» برد. در سال 2013 لوی پینفولد مدال کیت گرینوی را برای تصویرگری «سگ سیاه» دریافت کرد.

راه یافتگان به فهرست اولیه جایزه مدال کارنگی عبارتند از:
دیوید آلموند برای «پسری که با دردنده دریا شنا کرد»، ژولی بری برای «همه حقیقت درون من»، کوین بروکس برای «خاطرات انبار بزرگ»، راشل کمپل-جانستون برای «فیل بچه»، سوزان کوپر برای «شاهین روح»، گیلیان کراس برای «پس از فردا»، فیل ارلی برای «قهرمانانه»، آن فاین برای «خانواده خونی»، سی.جی فلود برای «آسمان لایتناهی»، استفانی کوهن برای «فریبندگی و قدرت»، ریچارد کورتی برای «جنگ میمون ها»، نیک لیک برای «گروگان»، جرالدین مک کاگریان برای «آخرین اجرای مثبت»، آنتونی مک گووان برای «گورکن»، تام مک نیل برای «دور دور»، آنابل پیچر برای «ابرهای سسی»، کاترین راندل برای «بالای سقف ها»، ربکا استید برای «دروغگو و جاسوس» و ویلیام استکلیف برای «دیوار»

اسامی این تصویرگران نیز در فهرست مدال کیت گرینوی جای گرفته است:
آنتوین براون، نیکلو ابوراین، ربکا کاب، الیس دولان، جویس دانبار، یاسمین اسماعیل، اولیور جفرز، جان کلاسن، اولیویا لومنچ گیل، پی.جی.لینچ، دیوید مک کین، جما مرینو، فران پرستون گانون، کاترین رینر، اوفلیا ردپت، برگیتا سیف، جنیفر اومان و والریو ویدلای، اد ور واما یارلت.*

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها