شنبه ۱۲ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۵:۲۷
اهدای 200 جلد کتاب قدیمی به کتابخانه مجلس

دویست جلد کتاب‌های قدیمی شامل چاپ‌های سنگی، سربی و نسخه خطی از سوی خانواده مرحوم صدر‌الدین آیت‌الله غروی به کتابخانه مجلس اهدا شد.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، به نقل از روابط عمومی کتابخانه، موزه و مرکز اسناد مجلس شورای اسلامی، علی‌اکبر زارع بیدکی مدیر فراهم آوری کتابخانه مجلس گفت: 234 جلد کتاب و مجله قدیمی چاپ سنگی و سربی به همراه 9 عنوان کتاب خطی از سوی فروزان کمالی همسر مرحوم آیت‌الله صدرالدین غروی به کتابخانه مجلس اهداء شد. 

وی عنوان کرد:‌ آیت‌الله غروی مدتی ساکن نجف اشرف و خدمت آیت‌الله حاج سید حسین علوی بوده است. وی پس از ورود به ایران در سال 1342 رییس اسبق دیوان عدالت اداری و قاضی دیوان عالی کشور می‌شود. این شخصیت در همان زمان حامی و یار امام خمینی(ره) در مبارزات علیه رژیم پهلوی بودند.

زارع بیدکی گفت: فعالیت سیاسی آیت‌الله غروی بر علیه رژیم باعث دستگیری وی در سال 1342  شده و از سال 1343 تا 1357 در زندان ساواک  شکنجه‌های فراوانی دیدند و سرانجام در سال 1357 ده روز پس از آزادی از زندان، بر اثر جراحات سنگین به شهادت می‌رسند.

مدیر بخش فراهم آوری کتابخانه مجلس اظهار کرد: به گفته همسر  این مبارز؛اعلامیه‌ها و مدارک زیادی در منزل وی بوده است که به دلیل ترس از رژیم پهلوی تمام اسناد را در لابلای دیوارهای منزل پنهان کرده بودند.

وی گفت: طبق وصیت‌نامه آیت‌الله غروی؛ کتابخانه شخصی وی باید به یکی از مراکز و کتابخانه‌های مهم اهدا می‌شد که همسر وی کتابخانه مجلس را انتخاب کرد.

زارع بیدکی گفت: مجموعه منابع اهدایی این خانواده؛ 243 جلد است که به سه گروه؛ کتاب‌های قدیمی چاپ سنگی و سربی، خطی و نشریات چاپی قدیمی تقسیم می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها