شنبه ۵ بهمن ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۱
کتاب نیمه تمام ساراماگو را نویسندگان دیگر کامل می‌کنند

کتابی که در زمان درگذشت ژوزه ساراماگو نویسنده پرتغالی برنده جایزه ادبی نوبل نیمه تمام مانده بود، توسط شماری از نویسندگان مطرح جهان تکمیل و منتشر می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از میلنیو، انتشار کتابی با عنوان «ناچخ‌ها» (ترکیبی از نیزه با تبرزین) با همکاری روبرتو ساویانو نویسنده مشهور ایتالیایی، لورا رسترپو نویسنده کلمبیایی، میا کوتو نویسنده موزامبیکی، گونزالو او تاوارس نویسده آنگولایی و هنینگ مانکل سوئدی ممکن می‌شود.

در سال 2010 وقتی ساراماگو درگذشت، او حدود 30 صفحه از رمان «ناچخ‌ها» را نوشته بود. به گفته مارسلا گونزالس دوران مدیر انتشارات آباندنت مکزیک، این صفحات داستانی فردی را بیان می‌کنند که در کارخانه مهمات‌سازی کار می‌کند.

به گفته وی از آنچه از اندیشه ساراماگو در این کتاب می‌توان دریافت تمرکز بر نقش وجدان در مسایل جنگی و ویرانی زندگی انسان‌های دیگر است.

این کتاب با همکاری پیلارد دل ریو بیوه برنده جایزه نوبل 1998 در نیمه دوم سال 2014 به دست انتشار سپرده می‌شود.

پیش از این به مناسبت صدمین سال تولد کورتاسار نویسنده مشهور آرژانتینی قرار شد تا کتابی با همکاری نویسندگان دیگر درباره او منتشر شود. در سال 2014 که صدمین سال تولد اوکتاویو پاز است، کتابی درباره این شاعر مشهور اسپانیایی زبان نیز منتشر خواهد شد.

ژوزه ساراماگو، برنده جایزه ادبی نوبل در سال 1998، سال 2010 در اسپانیا و در 87 سالگی درگذشت. اگرچه بسیاری از منتقدان ادبی وی را در ردیف نویسندگان پیرو سبک رئالیسم جادویی قرار می‌دهند و آثار او را با نویسندگان اسپانیایی زبان آمریکای لاتین مقایسه می‌کنند اما او خود را ادامه دهنده ادبیات اروپا و تأثیر پذیری خود را بیشتر از گوگول و سروانتس می‌دانست.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها