دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۸
معرفی 10 رمان جنایی برتر سال 2013 آلمان

فهرست 10 رمان جنایی برتر سال 2013 آلمان از سوی هفته نامه «سایت» منتشر شد. در صدر این لیست رمان «سارق جنازه ها» به قلم پاتریشیا ملو قرار گرفته است.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هر ماه هجده منتقد ادبیات جنایی و منتقد ادبی از آلمان، اتریش و سوییس 10 عنوان کتاب را به عنوان برترین رمان های جنایی ماه انتخاب می کنند و در پایان سال از میان این آثار 10 اثر را به عنوان بهترین رمان های جنایی سال برمی گزینند.

اسامی رمان های برگزیده سال 2013 چنین است:
«سارق جنازه ها» به قلم پاتریشیا ملو
داستان این کتاب که از اسپانیایی توسط باربارا مسکوئیتا ترجمه شده درباره یک راوی گمنام است که در شهر «کورومبا» واقع در مرز برزیل – بولیوی و در هنگام ماهیگیری با ماجرایی عجیب روبه رو می شود: یک هواپیما مقابل پاهایش سقوط می کند که در آن جنازه پسر یک گله دار ثروتمند و در حدود یک کیلو مواد است.چه سعادتی! مرد ماهیگیر شروع به تجارت می کند: با اجناس، با جنازه، با آینده....نویسنده در این اثر با گروتسک اخلاقی خود قهرمان گمنامش را هر چه بیشتر در جرم و جنایت غوطه ور می سازد.

«ام» به قلم فریدریش آنی
داستان این رمان در شهر مونیخ رخ می دهد. محبوب یک روزنامه نگار محلی ناپدید می شود. «تابور زودن» و همکارانش از اداره کاراگاهی در بایرن گرفتار نازی ها می شوند و تحقیقات آن ها به گرداب نابودی منتهی می شود.

«ماشین اسلحه» به قلم وارن الیس
این کتاب از انگلیسی توسط الریخ تیله ترجمه شده است. کاراگاه تالو یک انبار پر از سلاح های تمام قاتلان سریالی آمریکا را در منهتن کشف می کند و این مکان همان جایی است که مردی شکارچی برای مسیرجنگ خونین خود از آن استفاده می کند. با هر یک از این سلاح ها یک قتل انجام شده است. و به همین ترتیب صدها قتل که معمای آن ها حل نشده باقی مانده به وقوع پیوسته است.....

«زیر چشم خداوند» به قلم جروم شارین
داستان این کتاب که از انگلیسی توسط یورگن بورگر ترجمه شده در نیویورک / تگزاس 1988 می گذرد. ایزاک سیدل معاون رییس جمهور آمریکا شده است. شمالی ترین محلات نیویورک موسوم به برانکس به ارتش واگذارشده است و سیدل برای نجات آن باید با آخرین گنگستر یهودی مبارزه می کند.

«پایان دنیا» به قلم سارا گرن
داستان این کتاب که از انگلیسی توسط اوا بونه ترجمه شده در سان فرانسیسکو / بروکلین می گذرد. پنج گیتار، یک چیپ و کلید. این ها تمام سرنخ های رسیدن به قاتلی به نام پل هستند که پیشتر عاشق «کلر دویتس» بوده است.در این بین کلر در جستجوی رسیدن به حقیقت تقریبا خودش را نابود می کند.

«اُسامه» به قلم لاوی تیدار
ترجمه از انگلیسی توسط یولیا گربرنر- مولر. مکان کتاب وینتیان، لندن و نیویورک است. در دنیایی که تروریسم نه در دنیای واقعیت بلکه تنها در دنیای خیال وجود دارد، جو کارآگاه خصوصی در جستجوی مردی است که خالق اسامه بن لادن است. جو کارآگاه است و شخصیت هایی مثل او در کتاب های بسیاری یافت می شوند. در این کتاب القاعده حاصل تخیلات یک نویسنده است. جو در جستجوی واقعیت این افسانه وارد دنیای مواد مخدر می شود و از سوی کمیته ضد خطرات امروزی تحت تعقیب قرار می گیرد.

«واقعیت سخت» به قلم جان لوکاره
این کتاب که از انگلیسی توسط سابینه روت ترجمه شده در جبل طارق، لندن و کورن وال رخ می دهد. در جبل الطارق مستعمره انگلستان قرار است یک عملیات دشوار ضد ترور مخفی انجام  و طی آن یک فروشنده اسلحه ربوده شود. عاملان اصلی این عملیات فرگوس کویین از اعضای بلند پایه دولت و جی کریسپین مدیر یک شرکت امنیتی بین المللی هستند. در این میان توبی بل یکی از کارمندان کویین با این ماموریت مخفی درگیر می شود.

«کشور قاتل» به قلم مایک نیکول
این کتاب از انگلیسی توسط مشتهیلد بارت ترجمه شده و جلد دوم از سه گانه «انتقام» است. در این جلد «میس بیشوپ» و «پیلون بوسو» دو تاجر اسلحه اسبق کنگره ملی آفریقا درگیر ماجرای تازه ای می شوند و دو شخصیت تازه که یکی یک سیاستمدار فاسد و دیگری یک قاتل سفارشی است، وارد قصه می شوند.

«تصمیم قتل» به قلم دانیل ساورس
ترجمه شده از انگلیسی توسط کورنلیا هولفلدر. شهرها، کشتی ها و نوابغ کامپیوتر تهدید به نابودی شده اند. در این بین مک کینی جانورشناس و اودین مامور ویژه همراه چند کلاغ به مقاومت در برابر جنگ سایبری و مجتمع نظامی صنعتی برمی خیزند.

«پادشاهان سرد» به قلم دون وینسلو
ترجمه شده از انگلیسی توسط کانی لوش. جنگ منطقه ای بین فراکسیون های کارتل مکزیک، آرامش و منفعت کشاورز بی خیال را نابود می کند...

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها