دوشنبه ۲ دی ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
هدایت گمراهان هدف اصلی مبارزه با کفار است

کتاب «قرآن، کتاب جنگ و ستیز یا کتاب صلح و آرامش» به قلم دکتر محمد آزادی با بیان آیاتی که به جهاد در قرآن اشاره دارند، اثبات می‌کند که خداوند هدایت گمراهان را هدف اصلی مبارزه با کفار می‌داند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «قرآن کتاب جنگ و ستیز یا کتاب صلح و آرامش» در سه بخش نوشته شده‌است.
 
نویسنده کتاب در بخش نخست با عنوان‌هایی مانند «قرآن کلام خداوند»، «برادری و دوستی و اتحاد و هبستگی»،«برقراری صلح با دشمنان»،«پرهیز از تعصب»،«پرهیز از فحاشی» و «قرآن کتابی برای همه مردم جهان» دلایل محکمی را برای این‌که کتاب قرآن را کتاب صلح و دوستی بنامیم، آورده‌است. 

بخش دوم «گلچینی از گلستان قرآن» و بخش سوم «راهنمای فهرست موضوعی قرآن مجید» نام دارند که به فهم بهتر مقصود کتاب کمک می‌کنند. در واقع، این کتاب برای از بین بردن نکات ابهام‌آمیز در ذهن اشخاصی که قرآن را کتاب جنگ و ستیز می‌نامیدند نگاشته شده‌است.

نویسنده کتاب در قسمتی با عنوان «برخورد قرآن با کافران» می‌نویسد:«یکی از ایراداتی که اشخاص نا‌آگاه و مغرض به قرآن وارد می‌کنند این است که در متن قرآن مکرر دستور کشت و کشتار صادر شده‌است، اگرچه این اتهام خیلی ناآگاهانه و مغرضانه به قرآن وارد شده است ولی باید گفت که در مورد کافران و مشرکان در قرآن مجید دو سری آیات الهی نازل شده‌است، یک سری آیات خطاب به خود شخص پیامبر(ص) نازل شده‌است و یک سری آیات خطاب به مسلمانان در برخورد با کافران نازل شده‌است. آیاتی که در مورد کافران به پیامبر(ص) نازل شده حدود 29 آیه است که از این 29 آیه 25 آیه با چگونگی برخورد با کافران به ایشان دستوراتی صادر می‌کند. اگر با دید واقع‌بینانه به محتوای این 25 آیه در مورد چگونگی برخورد با کافران از سوی پیامبر بنگریم به این نتیجه می‌رسیم که خداوند با نظر کریمانه به این موضوع نگریسته و فرصت بیشتری به کافران داده تا بلکه به خود بیایند و دست از دشمنی و مخالفت با پروردگار و دین او و ظلم و ستم به مومنان برداشته و به راه راست هدایت شوند. در 3 آیه‌ای هم که به پیامبر در برخورد با کافران دستور جهاد داده شده است اشاره‌ای به کشت‌وکشتار نشده و فقط کلمه جهاد به کار برده شده‌است و جهاد هم تنها دست به شمشیر بردن و پیکار و مبارزه نیست بلکه تلاش برای نجات افراد گمراه از تاریکی و هدایت به راه راست خود نوعی جهاد است.»

با نگاه به آیاتی که در آن‌ها به جهاد و مبارزه با کفار تاکید شده‌است، می‌توان به این نتیجه رسید که خداوند هدایت و راهنمایی گمراهان را بسیار مهم می‌داند و تا جایی که ممکن است افراد را از جنگ و خونریزی برحذر می‌دارد و به صلح و آرامش دعوت می‌کند.

کتاب «قرآن کتاب جنگ و ستیز یا کتاب صلح و آرامش» به قلم دکتر محمد آزادی با شمارگان یکهزار نسخه، در 347 صفحه و به قیمت 180 هزار ریال به تازگی  نخستین بار از سوی انتشارات راستین منتشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط