یکشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۶
نویسندگان چینی شش میلیون دلار سود کردند

شصت نویسنده چینی در سال 2013 در مجموع 34 میلیون یوان، معادل 5.6 میلیون دلار آمریکا، درآمد کسب کردند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از شینهوا، با کسب درآمد سالانه 25.5 میلیون یوان (معادل 4.19 میلیون دلار آمریکا) جیانگ نان رمان نویس و خالق آثار فانتزی به عنوان نویسنده پرفروش ترین کتاب‌های چینی در سال 2013 انتخاب شد.

مو یان نخستین برنده جایزه ادبی نوبل از چین نیز در مکان دوم قرار گرفت. در این فهرست، ژنگ یوآنجی نویسنده کتاب‌های کودک که سال پیش در مکان نخست پردرآمدترین نویسندگان چینی ایستاده بود، در جای سوم ایستاد.

به گفته وو هاویائو که بنیانگذار سایت «پردرآمدترین نویسنده چینی» است، درآمد نویسندگان، بر مبنای قیمت پشت جلد کتاب‌ها و میزان فروش آنها محاسبه شده است.

این رتبه بندی چنین است:
رتبه نخست: جیانگ نان 36 ساله با درآمد 25.5 میلیون یوان. این نویسنده که خالق داستان‌های فانتزی است مدرک دکترای خود را از دانشگاه واشنگتن گرفت. او در سال 2000 با نوشتن رمان «وقتی جوان بودیم» به شهرت رسید. او امسال با مجموعه «اژدها راجا» در فهرست پرفروش‌ها جای داشت.

رتبه دوم: مو یان 58 ساله با درآمد 24 میلیون یوان. مو یان که اسم مستعار گوآن مویی است در سال 2012 جایزه نوبل ادبیات را دریافت کرد. او امسال چند کتاب در فهرست پرفروش ها داشت که «قورباغه» از جمله آنها بود.

رتبه سوم: ژنگ یوآنجی 58 ساله با 18 میلیون یوان درآمد. این نویسنده که خالق قصه‌های پریان است به عنوان «استاد قصه‌های پریان چین» شناخته می شود. او در سال 1984 نویسندگی را آغاز کرد . با اقتباس از آثار وی شخصیت‌های کارتونی شناخته شده‌ای خلق شده‌اند و او در سال 2012 پرفروش ترین نویسنده چین بود. امسال وی با کتاب «پیپیلو صد زندگی برای تو می فرستد» در فهرست پرفروش‌ها جای داشت.

رتبه چهارم: لئون ایمیج 32 ساله با 17.8 میلیون یوان. این نویسنده که از اسم مستعار استفاده می کند و اطلاعاتی از خودش فاش نمی کند امسال با کتاب «چارلی هجدهم و دودومو» در فهرست پرفروش‌ها جای داشت.

رتبه پنجم: یانگ یونگ یینگ نویسنده زن 51 ساله با درآمد 17.5 میلیون یوان. وی خالق آثار کودک است و کارش را با آموزگاری در مدرسه ابتدایی شروع کرد. او نخست قصه های پریان را برای کودکان می‌نوشت و در سال 2010 در راس فهرست پرفروش ترین نویسندگان چین قرارگرفت و بیش از 25 میلیون یوان بابت امتیاز فروش کتاب‌هایش دریافت کرد. او امسال با کتاب «خاطرات گربه خندان» در فهرست پرفروش‌ها جای داشت.

رتبه ششم: امی چونگ سیو هان 46 ساله با درآمد 14 میلیون یوان. این رمان نویس مشهور که خالق آثار رمانتیک است در سال 1994 نخستین رمانش را با عنوان «زنی روی درخت نان» منتشر کرد. او امسال با کتاب «برای این که ترکم می کنی ممنون» در فهرست پرفروش ها جای داشت.

رتبه هفتم: شن شیژی 61 ساله با 13.5 میلیون یوان. این نویسنده مشهور و خالق ادبیات کودک، کارنامه پرباری برای کودکان دارد . او امسال با کتاب «رویای شاه گرگ» در فهرست نویسندگان کتاب‌های پرفروش‌ قرارگرفت.

رتبه هشتم: ژئو جینگمینگ 30 ساله با 13 میلیون یوان. این نویسنده که محبوب نوجوان‌هاست نخستین کتابش را با عنوان «در لبه عشق و آسیب» در سال 2002 منتشر کرد. او مجموعه «شهر فانتزی» را در کارنامه اش دارد و با این مجموعه به نویسنده پرفروش سال 2008 بدل شد. این نویسنده امسال با کتاب «دوران خرد» به فهرست نویسندگان کتاب‌های پرفروش راه‌یافت.

رتبه نهم: هان هان 31 ساله با درآمد 12 میلیون یوان. او بلافاصله پس از گرفتن دیپلم نخستین رمانش را با عنوان «در سه گانه» در سال 1999 منتشر کرد و همان سال پرفروش شد. مجله تایم نام او را در میان تاثیرگذارترین چهره های سال 2010 جای داد . او چند کتاب نوشته و امسال با «درک من از زندگی» در فهرست جای داشت.

رتبه دهم : چای جینگ نویسنده زن 37 ساله با درآمد 11.5 میلیون یوان. او کارش را با روزنامه نگاری شروع کرد و در 19 سالگی مجری برنامه های رادیویی شدو سپس به عنوان مجری تلویزیونی فعالیت کرد. او دو عنوان کتاب «از زندگی من برای فراموشی استفاده کن» را سال 2001 و «درون‌بینی» را سال 2013 منتشر کرده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها