شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۳
جایزه فلاهرتی دونان برنده‌اش را شناخت

مرکز داستان که از سال 1820 به عنوان مرکزی برای کتابخانه نیویورک شروع به کار کرده‌است، مارگارت رینکل را به عنوان برنده جایزه فلاهرتی دونان انتخاب کرد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از بوک ترید، این کتاب نخستین رمان این نویسنده با عنوان «بشوی» به وی تعلق گرفت.

این جایزه سالانه به ارزش 10 هزار دلار در آييني که در مرکز داستان در نیویورک برگزار شد، به برنده آن اهدا شد. این جایزه را بن فونتین که به عنوان برنده این جایزه در سال 2012 انتخاب شده بود، به برنده امسال آن اهدا کرد.

کتاب برنده امسال درباره برده‌ای است که در تنسی و در دوره حرکت این منطقه به سمت اندیشه‌های آزادتر، به دنیا می‌آید.

مارگارت رینکل نویسنده، فیلمنامه‌نویس، آموزشگر و هنرمند متولد آلاباماست. او سازنده یک مستند درباره جدايي نژادی در شهر زادگاهش است و برای آن جایزه نیز دریافت کرده‌است. او که مدتی است ساکن نیومکزیکو شده با این فیلم مستند به عنوان برنده جایزه بنیاد جشنواره فیلم نیز انتخاب شد.

در کتاب «بشوی(Wash)» او خواننده را با خود به سفری فراموش نشدنی در زمان می‌برد و  او را از جنوب آمریکا تا غرب آفریقا  با داستا‌ن‌هایی درباره جنگ انقلابی که برای حفظ کشور و نیز موقعیت و ثروت است، روبه‌رو می‌کند.

جايزه فلاهرتي دونان جايزه رمان نخست مركز داستان آمريكاست كه به افتخار نانسي دونان نويسنده و پدرش ري فلاهرتي روزنامه‌نگار از سال 2006 تاكنون به اين نام شناخته مي‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها