شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۴:۰۲
اولین کتاب از «ماجراهای مدرسه کج و کوله» منتشر شد

اولین کتاب از مجموعه کتاب‌های «ماجراهای مدرسه کج و کوله» با عنوان «بچه‌های کلاس خانم جولز» نوشته لوییس سکر با ترجمه سپیده خلیلی، از سوی واحد کودکان و نوجوانان موسسه انتشارات قدیانی منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب «بچه‌های کلاس خانم جولز» شامل 30 داستان کوتاه درباره بچه‌ها و معلم‌های مدرسه‌ای به نام «وی ساید» است.

در بخشی از مقدمه این کتاب آمده است: «مدرسه وی‌ساید به طور تصادفی کج ساخته شد، قرار بود که این مدرسه فقط یک طبقه باشد با سی کلاس درس در یک ردیف. در این کتاب، بچه‌ها و معلم‌ها هرچه را که در بالاترین طبقه مدرسه اتفاق می افتد، تعریف می‌کنند. جایی که شما خانم گارف، بدجنس ترین معلم مدرسه را ملاقات می‌کنید. البته قبل از این‌که به سیب تبدیل شود و خانم جولز جایش را بگیرد.
با مطالعه این سی داستان، لوییس سرکر شما را با مسخره‌ترین، آشفته‌ترین و به هم ریخته‌ترین جایی که اسمش را مدرسه گذاشته اند، آشنا خواهد کرد»

لوییس سکر که در ایران بیشتر با کتاب «گودال‌ها»معروف است، از نویسندگان موفق ادبیات کودکان کشور آمریکاست و تاکنون به دلیل نوشتن کتاب‌های مختلف، جوایز بسیاری را ازآن خود کرده‌است.

این نویسنده در بیستم مارس ۱۹۴۵ در نیویورک به دنیا آمد و تاکنون بیش از ۲۱ داستان و کتاب آموزشی برای کودکان نوشته است. از دیگر آثار لوییس سکر که به فارسی نیز برگردانده شده است می‌توان به آثاری چون «ته کلاس، ردیف آخر، صندلی آخر»، «سگ‌ها لطیفه نمی‌گویند» و «پسری که آبرویش رفت» با ترجمه پروین علی‌پور اشاره کرد.

کتاب «بچه‌های کلاس خانم جولز» 192 صفحه با شمارگان هزار و 100 نسخه در قطع رقعی و بهای 90 هزار ریال ازسوی انتشارات قدیانی عرضه شده‌است.

 خبرنگار: مریم معمار

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها