شنبه ۲۳ آذر ۱۳۹۲ - ۱۰:۱۴
نهمین چاپ «مبانی فلسفه هنر» شپرد از راه رسید

چاپ نهم کتاب «مبانی فلسفه هنر» نوشته آن شپرد با ترجمه علی رامین منتشر شد. چاپ پیشین این کتاب سال 1390 به بازار آمده بود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، آن شپرد در این کتاب با تشریح نظریات گوناگون درباره هنرها، با زبانی ساده به بحث و نقادی آرا و اندیشه‌های فیلسوفان بزرگ می‌پردازد. 

نویسنده در این کتاب به تجزیه و تحلیل داوری‌های هنرشناختی می‌پردازد و مسایلی که هنگام رویارویی با هر اثر هنری مانند یک تابلوی نقاشی، یک بنای تاریخی، یک قطعه موسیقی یا یک اثر ادبی به دست می‌آید. 

نویسنده در بخشی از مقدمه خود بر این کتاب نوشته است: «چه چیزی تابلوی ونوس بوتیچلی را زیبا می‌سازد؟ آیا می‌توانیم در بحث درباره آثار هنری از « معنی» و «صدق» سخن گوییم؟ آیا آگاهی از قصد هنرمند یا پدیدآورنده برای درک یک اثر هنری لازم است یا هر اثر هنری، پس از آفریده شدن، از آفریدگار خود مستقل می‌شود و بر پای خود می‌ایستد؟ هنگامی که یک اثر هنری را نقد می‌کنیم، چه نوع داوری انجام می‌دهیم؟ آیا تفسیرها و ارزیابی‌ها نقادانه قابل توجیه و برهان پذیرند؟» 

ویراستار این کتاب، کامران فانی، مترجم، محقق و کتابشناس پیشکسوت است. این کتاب به عنوان یکی از منابع و متون آکادمیک در دانشگاه‌ها از سوی مدرسان معرفی شده است. 

شرکت انتشارات علمی و فرهنگی نخستین چاپ این کتاب را در سال 1375 با شمارگان سه هزار نسخه و بهای 630 تومان روانه کتابفروشی‌ها کرده بود. 

نهمین انتشار «مبانی فلسفه هنر» نوشته آن شپرد و ترجمه علی رامین با شمارگان سه هزار نسخه، 307 صفحه و بهای 12 هزار تومان از سوی شرکت انتشارات علمی و فرهنگی در دسترس مخاطبان قرار گرفت. 

چاپ پیشین این کتاب نیز در سال 1390 به بهای 6 هزار تومان منتشر شده بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها