دوشنبه ۴ آذر ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۵
رقابت 410 اثر برای کسب جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014

136 ناشر با 410 عنوان کتاب برای کسب جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک 2014 با یکدیگر به رقابت می‌پردازند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، هیات داوران تا فوریه سال آینده میلادی موظف است این آثار را در بخش‌های کتاب‌های داستانی، غیرداستانی/ مقاله و ترجمه مورد بررسی قرار داده و از میان آن‌ها در هر بخش پنج اثر را به عنوان نامزدهای نهایی معرفی‌کند.

امسال موضوع بسیاری از کتاب‌های ارسالی رخدادهای تاریخی است. از آن جا که جنگ نخست جهانی در سال 2014 درست یکصدساله می‌شود، این خود دلیلی شده تا ناشران بسیاری نگاهی به این رویداد داشته باشند.

ریاست گروه داوران این دوره از جایزه برعهده هوبرت وینکلس روزنامه‌نگار و منتقد ادبی است و دیگر اعضای آن را لوتار مولر از روزنامه زوددویچن سایتونگ، رنه آگویگا از بخش فرهنگی رادیو آلمان، دانیلا اشتریگل دانشمند ادبی دانشگاه وین، ارزولا مرتس منتقد ادبی و روزنامه نگار، دیرک کنیپ هالس سردبیر بخش ادبی روزنامه تاتس و ساندرا کگل از بخش ادبی روزنامه فرانکفورتر آلگماینه تشکیل می‌دهند.

جایزه نمایشگاه کتاب لایپزیک در سال 2014  دهمین بار اهدا می‌شود و بااعطای آن در نخستین روز برپایی این نمایشگاه از برجسته‌ترین آثار تازه منتشر شده در هر بخش‌ تجلیل می‌شود. مجموع ارزش این جایزه که از سوی ایالت زاخسن و شهر لایپزیک پشتیبانی می‌شود، 45 هزار یورو است. در این جایزه کنفرانس ادبیات برلین نیز مشارکت می‌کند.

نمایشگاه کتاب لایپزیک از 13 تا 16 مارس 2014 (22 تا 25 اسفند) در شهر لایپزیک آلمان برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها