شنبه ۲۵ آبان ۱۳۹۲ - ۱۳:۰۱
باز چاپ خاطرات عبدالحسین آذرنگ از استادان و نااستادن

چاپ سوم کتاب «استادان و نااستادنم» اثر عبدالحسین آذرنگ منتشر شد. این کتاب برای علاقه‌مندانی نوشته شده که دغدغه آموزش و آموختن دارند. نویسنده در این کتاب قصد خاطره‌‌گویی ندارد اما نوشته‌هایش در صفحاتی به داستان پهلو می‌زند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، به نقل از روابط عمومی انتشارات جهان کتاب، «استادان و نااستادنم» اثر عبدالحسین آذرنگ به چـاپ سـوم رسید. نویسنده در این کتاب قصد خاطره‌‌گویی ندارد، با این حال چون محور بحث، تجربه‌های شخصی وی است، خواه‌ ناخواه این اثر را گونه‌ای «خاطرات فرهنگی» می‌یابیم که با نثری بسیار زنده و دلپذیر نگاشته شده است و در صفحاتی حتی به داستان پهلو می‌زند.

«استادان و نااستادانم» روایتی انتقادی از تجربه‌های شخصی نویسنده از نظام‌ها و روابط آموزشی در ایران (از گذشته تاکنون) و همچنین خارج از ایران است. آذرنگ در این کتاب مطالبی را درباره محیط‌های آموزشی رسمی مانند دبستان، دبیرستان و دانشگاه و همچنین محیط‌های دیگری که رابطه استاد و شاگردی در عرصه‌های مختلف دانش، حرفه و هنر در آن‌ها جریان دارد، به گونه‌ای بیان کرده است.

نویسنده در این اثر تجربه سپری کردن دوره خدمت سربازی خود را که دوره کارآموزی در موسسه‌هایی مانند فرانکلین و مایکروسافت یا تدریس در دانشگاه است حلاجی می‌کند و البته در بیان همه این‌ها، موضوع اصلی، آموختن و آموزش دادن است.

در این کتاب، با تجربه‌های شخصی و دست اول نویسنـده‌ای آشنا می‌شویم که با زبانی ساده و بی‌پـرده از کسانی سخن می‌گوید کـه راه می‌گشودند و کسانی کـه بن‌بست می‌ساختند. خواندن این کتاب می‌تواند برای آموزگاران، استادان، دانشجویان و همه کسانی که با آموختن و آموزش دادن سر و کار دارند سودمند و راهگشا باشد.

چاپ سوم «استادان و نااستادنم» اثر عبدالحسین آذرنگ در 176 صفحه و به بهای هشت هزار و 500 تومان از سوی انتشارات جهان کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها