سه‌شنبه ۲۱ آبان ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۱
بوستان کتاب با 2 مکتوب عاشورایی آمد

کتاب «کربلا، نقشه راه» نوشته محمدتقی رهبر و کتاب «جلوه‌های عرفانی نهضت حسينی» به قلم محمدامين صادقی ارزگانی همزمان با ایام سوگواری شهادت امام حسین(ع) از سوی بوستان کتاب راهی بازار نشر شده‌اند./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، مولف کتاب «جلوه‌های عرفانی نهضت حسينی» به قيام عاشورا به عنوان نهضت درس‌آموز و واقعه‌ای برای زنده نگه‌داشتن آموزه‌های متعالی بعثت رسول اکرم(ص) توجه کرده و معتقد است که ضرورت دارد نهضت امام حسین(ع) را با رويکردهای عرفانی، کلامی، فلسفی، تاريخی و اجتماعی تربيتی بازشناسی کرد.

اين پژوهش  نخستین‌بار نهضت حسينی را در چهار رويکرد جلوه‌های بصيرت و معرفت، عشق و محبت، زيبايی‌ها و اسرار جاودانگی بررسی کرده‌است.

چاپ پنجم کتاب «جلوه‌های عرفانی نهضت حسينی» در 400 صفحه و به قیمت 150 هزار ريال به تازگی از سوی نشر موسسه بوستان کتاب تولید شده‌است.

همچنین کتاب «کربلا نقشه راه» به راهی که سفیران حق از آدم تا خاتم(ص) پیمودند و حسین(ع) وارث آن‌هاست، می‌پردازد. به عقده نویسنده، «کربلا نقشه راه است به سوی معبد آزادگی و رهایی مستضعفان از سلطه مستکبران که رنج همیشگی انسان بوده‌است.»

محمدتقی رهبر اعتقاد دارد که «گفتمان عاشورا روایت سپیده مبارک عدالت و سرفصل کرامت و وراثت عبادالله الصالحین و نقطه پایان جهل و جمود است. مدرسه عاشورا در جغرافیای زمین و برای هر عصر و نسل حدیث جاودان است که آموزه‌هایش کلید گشایش حیرانی و گمراهی و بشارت افق روشن خداباوری و بیداری و عدالت گستری و ستم‌سوزی و عدل جهانی است.»

نخستین چاپ کتاب «کربلا، نقشه راه» با شمارگان دو هزار نسخه در 436 صفحه و به قیمت 180 هزار ريال از سوی موسسه بوستان کتاب منتشر شده‌است.

سیداصغر ناظم‌زاده قمی نیز  کتاب «تجلي امامت» را به رشته تحریر درآورده‌است. این اثر تحليلى رفتارهاى حكومت حضرت على(ع) و رويدادهاى آن دوره را به مخاطبان ارایه می‌دهد. 

امامت و حكومت على(ع)، سياست على(ع)، على(ع)و كارگزاران، على(ع)و اقتصاد و جنگ‌هاى على(ع) در دوران حكومت از جمله مباحثی‌اند که در این کتاب تشریح می‌شوند.
 
در بخشی از کتاب تجلى امامت نوشته شده‌است: «بى‌ترديد دوران پنج‌ساله حكومت اميرمومنان(ع) فصل درخشانى را در تاريخ ديندارى و سياست رقم زده‌است. اين حكومت كه در رفتار سياسى و مذهبى خود، ناظر بر حكومت پيامبر اسلام(ص) بود، توانست ارزش‌ها و هنجارهاى دينى چون عدالت و امر به ‌معروف و نهى‌ازمنكر را در قالب حكومتى دينى پياده كند.»

چاپ ششم کتاب تجلى امامت با شمارگان یکهزار نسخه، در 660 صفحه و به قیمت 260 هزار ريال به تازگی از سوی واحد نشر موسسه بوستان کتاب روانه بازار نشر شده‌است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط