دوشنبه ۱۳ آبان ۱۳۹۲ - ۱۰:۴۰
بررسی نقش ترکان در فعال کردن اندیشه جهاد برای گسترش اسلام

نشست‌ تخصصی بررسی و نقد کتاب «ترکان، اسلام و علوی‌گری و بکتاشی‌گری در آناتولی» تألیف محمد‌‌تقی امامی 15 آبان‌ماه با حضور صاحب‌نظران این حوزه در پژوهشکده تاریخ اسلام برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، جلسه نقد و بررسی کتاب «ترکان، اسلام و علوی‌گری و بکتاشی‌گری در آناتولی»، چهارشنبه، 15 آبان‌ماه، از ساعت 17 تا 19 در پژوهشکده تاریخ اسلام با حضور محمد‌تقی امامی‌خویی، عطاء‌الله حسنی، حسن حضرتی و زهرا ربانی برگزار خواهد شد.

این اثر به بررسی سرزمین اصلی ترکان، چگونگی پراکنده شدن آن‌ها در مناطق مختلف جهان، تشکیل حکومت سلجوقیان و عثمانیان به عنوان حاکمان 10 قرن جهان اسلام و نقش فداکارانه ترکان در فعال کردن اندیشه جهاد برای گسترش اسلام پرداخته است. بخش اعظم این کتاب که در 20 فصل و 426 صفحه تدوین شده، درباره علویان - بکتاشیان در آناتولی است.

جلسه نقد و بررسی کتاب «ترکان، اسلام و علوی‌گری و بکتاشی‌گری در آناتولی» که از سوی مرکز مطالعات فرهنگی- بین‌المللی فرهنگ و ارتباطات اسلامی به چاپ رسیده است،‌ در پژوهشکده تاریخ اسلام به نشانی خیابان ولیعصر(عج)، خیابان شهید عباس‌پور، خیابان رستگاران، کوچه شهروز شرقی، پلاک 9 برگزار می‌شود. 

علاقه‌مندان برای کسب اطلاعات بیشتر می‌توانند با شماره‌ 88676861 تماس بگیرند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط