چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۵:۴۲
انتشار 209 کتاب آموزشی و کمک درسی در هفته پایانی مهر

بر اساس گزارش آماری هفته خانه کتاب، در هفته پایانی مهر، کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 209 عنوان کتاب بعد از کتاب‌های ادبی در جایگاه دوم نشستند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، بر اساس گزارش آماری کتاب‌های منتشر شده در هفته پایانی مهر ماه (27 مهر تا یکم آبان)، کتاب‌های آموزشی و کمک درسی با 209 عنوان کتاب بعد از کتاب‌های ادبی با 252 عنوان کتاب در رتبه دوم جدول موضوعی قرار گرفتند.

در این میان، 16 کتاب برای نخستین بار و 193 تجدید چاپ شدند. از میان 209 کتاب آموزشی تنها سه کتاب از سوی انتشارات شهرستانی منتشر شده و 206 کتاب به همت ناشران تهرانی به بازار عرضه شده است.

شمارگان متوسط کتاب‌های این حوزه سه هزار و 829 نسخه و متوسط صفحات 271 صفحه است.

ارزان‌ترین کتاب آموزشی این هفته که «دیکته شب سوم دبستان» نام دارد توسط اشرف کریمی نگاشته شده و  انتشارات قدیانی به بهای 30 هزار ریال منتشر كرده است. گران‌ترین کتاب آموزشی و کمک درسی این هفته نیز «آموزش شیمی (3)» نام دارد که به بهای 295 هزار ریال عرضه شده است.

بر اساس گزارش خانه کتاب، بیشترین نوبت چاپ با 152 مرتبه به کتاب «پرسش‌های چهار گزینه‌ای شیمی (2)» اختصاص دارد. «معارف اسلامی: دین و زندگی دوره پیش دانشگاهی» و «کتاب کار شیمی پیش دانشگاهی (2)» به ترتیب با شمارگان 20 هزار نسخه و 500 نسخه، بیشترین و کمترین شمارگان را از آن خود کردند.

در بخش کتاب‌های کمک درسی، انتشارات تاجیک با سه عنوان بیشترین کتاب‌های چاپ اول را در طول این هفته منتشر کرده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها