چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۴۹
خاطرات دستنویس روزانه یک رزمنده در 10 عملیات

مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری از انتشار کتابی با موضوع جنگ، تا پایان سال خبر داد و گفت: این اثر، خاطرات روزانه دستنویس عزت‌الله سمیع در 10 عملیات را دربرخواهد داشت./

محمدرضا سمیع در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، با بیان این‌که امروزه رشته تاریخ شفاهی مورد توجه بسیاری از دانشگاه‌ها قرار گرفته‌است، اظهار کرد: اگر می‌خواهیم از فرهنگ غنی ایرانی ـ اسلامی، ایثار و مقاومت رزمندگان دوران جنگ تحمیلی عراق علیه ایران ره‌توشه‌ای برای نسل‌های آینده برداریم، باید در راستای جمع‌آوری و ثبت خاطرات این رزمندگان تلاش‌کنیم.

وی ادامه داد: دفتر ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با هدف انتقال این خاطرات به نسل‌هایی که دوران جنگ را از نزدیک درک نکرده‌اند، خاطرات دستنویس روزانه عزت‌الله سمیع در 10 عملیات دوران دفاع مقدس را جمع‌آوری و ثبت کرده‌است.

مسوول واحد ادبیات مقاومت و پایداری حوزه هنری استان چهارمحال و بختیاری با بیان این‌که این خاطرات اکنون در مرحله گویاسازی و اصلاح به سر می‌برند، گفت: قابل توجه است که دفترچه ‌یادداشت این رزمنده در عملیات محرم به صورت اتفاقی در جریان رودخانه قرار می‌گیرد و بعدها توسط یکی از رزمنده‌ها پیدا می‌شود. بنابراین، این خاطرات، آب‌گرفتگی دارند و منسجم نیستند.

سمیع با اشاره به این‌که اسم پیشنهادی بنده برای این اثر در صورتی که راوی داستان بپذیرد، «خاطرات خیس» است، گفت: این اثر تا پایان سال  از سوی انتشارات سوره مهر راهی بازار نشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط