چهارشنبه ۸ آبان ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۲
برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه

حسين هژبري، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش از برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه در طول هفته کتاب (25 آبانماه تا 2 آذرماه) خبر داد./

حسین هژبری، معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره برنامه‌های این وزارتخانه به‌مناسبت هفته کتاب گفت: وزارت آموزش و پرورش با همکاری انتشارات منادی تربیت اقدام به برگزاری 50 هزار نمایشگاه کتاب در 50 هزار مدرسه کشور می‌کند. در این طرح، ناشران داوطلب مانند نشر برهان و پیوند و چند انتشاراتی خصوصی شرکت دارند. 

وی ادامه داد: مهلت ثبت‌نام ناشران علاقه‌مند به شرکت در این طرح ملی به پایان رسیده و این طرح چند روزی است که در استان‌ها در دست انجام است تا در روز 24 آبانماه شاهد گشایش این نمایشگاه در سراسر کشور باشیم.
 
معاون وزیر افزود: سازمان پژوهش و برنامه‌ریزی آموزشی كتابنامه رشد را در 6 جلد با هدف معرفی كتاب‌های متناسب با رده‌های سنی و دوره‌های متفاوت تحصیلی منتشر کرده‌است که به زودی در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد تا آن‌ها را در انتخاب کتاب‌های مناسب یاری کند.
 
هژبری بیان کرد: برگزاری مسابقه کتابخوانی نیز از برنامه‌های فرهنگی تدارک دیده شده برای این سال تحصیلی است که به زودی جزییات آن مشخص می‌شود. 

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش همچنین از انتشار کتاب اطلس مشاغل استان خبر داد و گفت: کتاب اطلس مشاغل به منظور معرفی مشاغل رایج در هر استان کشور منتشر شده‌است تا راهنمایی باشد برای دانش‌آموزانی که درگیر انتخاب رشته تحصیلی خود هستند. این کتاب‌ها برای دانش‌آموزان علاقه‌مند به رشته‌های کار و دانش و فنی حرفه‌ای کاربردی است و البته اطلس مشاغل 719 منطقه کشور نیز در حال تدوین است.

وی ادامه داد: همچنین در آستانه فرا رسیدن روز دانش‌آموز (13 آبانماه) انتشار و توزیع کتاب «فهمیده‌های مدرسه» که محصول مشترک 32 استان است در دستور کار قرار دارد. هر 32 استان کشور، کم سن و سال‌ترین دانش‌آموز شهید خود را برای آشنا کردن دانش‌آموز با زندگی وی در این کتاب معرفی می‌کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها