پنجشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۲ - ۱۴:۱۲
ویترین کتاب‌های رسانه در انتظار هشت عنوان جدید

انسیه محمودی، مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات از مراحل چاپ و آماده‌ سازی هشت عنوان کتاب جدید در حوزه رسانه خبر داد و گفت: این آثار با همکاری استادان و محققان رشته ارتباطات و رسانه منتشر خواهند شد.-

محمودی در گفت‌و گو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، درباره کتاب‌های در دست چاپ پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات گفت: این هشت اثر در چند دسته‌بندی موضوعی به حوزه‌های بازنمایی رسانه‌ای مسلمانان در فیلم‌های هالیوودی، وبلاگ‌ها و مستند‌های تلویزیونی، نشانه‌شناسی رسانه‌ها و تحلیل محتوای فیلم‌های برگزیده جشنواره‌های‌ جهانی می‌پردازد و مباحث بازنمایی رسانه‌ای، تحلیل محتوا، نشانه‌شناسی، کاربرد‌ها و نمود‌های رسانه‌ای را در برمی‌گیرد.

وی به نام این کتاب‌ها اشاره کرد و گفت: در کتاب «نگاه دیگران، سیما‌نگاری ایران در مستند‌های تلویزیونی غرب» به قلم دکتر عبدالله بیچرانلو به تحلیل گفتمان فیلم‌های هالیوود پرداخته می‌شود و کتاب «بازنمایی مسلمانان در وبلاگ‌های خبری آمریکایی با تمرکز بر ایران» تالیف علی حاج محمدی(دانشجوی دکتری ارتباطات دانشگاه تهران) به تحلیل محتوای وبلاگ‌‌های آمریکایی و بازنمایی کلیشه‌های شرق‌شناسی مسلمانان اختصاص دارد. 

این دانش‌آموخته کارشناسی ارشد روزنامه‌نگاری در ادامه افزود: کتاب «سیمای بد مسلمانان، هالیوود چگونه مردمی را بدنام می‌کند؟» اثر «جک شاهین» با ترجمه دکتر محمد سروی زرگر از مجموعه‌ کتاب‌های حوزه بازنمایی رسانه‌ای است که مباحث سیاه‌نمایی مسلمانان و کلیدواژه‌های مربوط به آن را در فیلم‌های هالیوود بررسی می کند. 

وی درباره سایر کتاب‌های در حال چاپ اظهار کرد: در حوزه تحولات رسانه‌ها از منظر‌های مختلف، نشانه‌شناسی و ارتباطات جمعی سه اثر در حال چاپ است. «در‌آمدی بر نشانه‌شناسی رسانه‌ها» با ترجمه سید حمدالله اکوانی، دکتر محسن محمودی و ابوالفضل امیرور در 9 فصل ترجمه شده و رسانه‌های مکتوب، دیداری شنیداری و مجازی را با روش دال و مدلول، همنشینی و جانشینی «سوسوری» مورد تحلیل نشانه‌شناسانه قرار داده است. همچنین «روند همگرایی و تحولات فناورانه رسانه‌ها» به اهتمام فرزانه نزاکتی، مباحث کاربرد‌های رسانه‌‌ای و ارتباط جمعی را با توجه به تحولات روزآمد رسانه‌ها مورد توجه قرار می‌دهد.
 
مدیر انتشارات پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات افزود: آخرین اثر در دست چاپ کتاب «مجموعه مقالات رسانه‌ها» به کوشش حسین بصیریان است که با 10 مقاله از 10 نویسنده ایرانی، موضوع‌های مختلف رسانه را پوشش می‌دهد.

محمودی در پایان گفت: کتاب‌های آماده انتشار حوزه رسانه محصول طرح‌های پژوهشی پژوهشگاه فرهنگ، هنر و ارتباطات در سال 91 است که برخی از آن‌ها تا پایان پاییز سال‌جاری و برخی دیگر تا پایان سال با شمارگان پایین منتشر می‌شود. وی وضعیت نامناسب بودجه‌ای را دلیل کاهش شمارگان کتاب‌ها و چاپ محدودشان اعلام کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها