سه‌شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ - ۱۱:۰۶
واعظي پاداش کتابداران نمونه را فاش نكرد!

منصور واعظی، دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ به پرسش خبرنگار ایبنا درباره پاداش کتابداران نمونه در هفته کتاب گفت: پاداش کتابداران نمونه به این دلیل که همکار ما هستند نباید این جا اعلام شود اما شش هزار کتابدار در طول سال رقابت می کنند و از میان آن‌ها 60 تا 90 کتابدار نمونه انتخاب می‌شوند./

واعظی در نشست خبري تشريح برنامه هاي بيست ويكمين دوره هفته كتاب نهاد كتابخانه هاي عمومي كشور درباره میزان پاداش کتابداران در هفته کتاب عنوان کرد: این گروه، در این هفته هدیه خوبی دریافت می‌کنند و این رقابتی است که میان شش هزار کتابدار در طول سال انجام می‌‌شود و بر اساس یک‌سری شاخص‌های دقیق، همه کتابداران در سراسر کشور ارزیابی می‌شوند و از میان آن‌ها 60 تا 90 نفر کتابدارنمونه انتخاب می‌شوند. 

وی با بیان این‌که این کتابداران نمونه از میان کتابداران کتابخانه‌های عمومی، مسوولان کتابخانه‌های شهرستان‌ها و همچنین کتابداران بخش کودک و نابینایان بر اساس شاخص‌های دقیق توسط کمیته ارزیابی عملکرد، انتخاب می‌شوند، گفت: در روز 29 آبانماه بهترین‌ کتابداران، هدیه خود را از دست رییس جمهوري دریافت می‌کنند. 

ابهام آغاز حرکت کاروان کتابخانه صبا در هفته کتاب
دبیر‌کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور در پاسخ سوال خبرنگار «ايبنا»، درباره آغاز حرکت کاروان کتابخانه صبا در هفته کتاب گفت:در چارچوب طرح کتابخانه صبا با همکاری نهاد‌های مردمی، صدا و سیما و نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تا‌کنون هشت کتابخانه  در کل کشور و در مناطق محروم افتتاح شده است.

وی با بیان این‌که کتابخانه‌های صبا در روستاهای پرجمعیت کشور که مناطق محروم بودند و کتابخانه نداشتند، تشکیل شد، اظهار کرد: بسیار علاقه‌مند هستیم  با همکاری رسانه ملی برنامه کتابخانه صبا را به‌صورت مستمر داشته باشیم. مردم هم در این زمینه بسیار همکاری کرده‌اند.

دبیر کل نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با بیان این‌که با همکاری مردم در طرح کاروان کتابخانه صبا برای یکی از کتابخانه‌های روستایی 15 هزار جلد کتاب جمع آوری شد، عنوان کرد: با توجه به این‌که کتابخانه‌های روستایی ظرفیت بیش از سه تا چهار هزار جلد کتاب را ندارند، بقیه آثار مکتوب در دیگر کتابخانه‌های روستایی و استانی توزیع شده‌است.

واعظی با ابراز امیدواری نسبت به همکاری رسانه ملی، گفت: امیدواریم پنجمین کاروان کتابخانه صبا شروع به حرکت کند.

واعظی با بیان این‌که اولویت و مقصد کتابخانه صبا مناطق محروم است، اظهار کرد: شهرستان‌ها و روستاهای محروم‌‌ با جمعیت بالای چهار هزار نفر که کتابخانه ندارند، اولویت نهاد کتابخانه‌هاست، اما ابتدا باید در مورد آغاز این حرکت با رسانه ملی توافق شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط