یکشنبه ۳۱ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
بررسی زوایای پنهانی مرگ و برزخ

کتاب «دنیا، مرگ و برزخ در آینه نهج‌البلاغه» به قلم فاطمه احمدی، پژوهشی جامع درباره مرگ است که با استناد به کلام امیرالمونین علی(ع) در نهج‌البلاغه مرگ و برزخ را بررسی می‌کند. این کتاب به زودی از سوی انتشارات نیستان روانه بازار کتاب خواهد شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، واژه مرگ مانند واژه زندگی مفهوم روشن و عامی دارد که بر کسی پوشیده نیست، اما در آن سوی این مفهوم، دنیایی قرار دارد که شاید هرگز برای همه افراد آشکار نشود. کتاب «دنیا، مرگ و برزخ در آینه نهج‌البلاغه» زوایای پنهانی مرگ و برزخ را از نگاه امیرالمومنین علی(ع) بررسی کرده است.

با توجه به این‌که مرگ در مسیر زندگی انسان تاثیر شگرفی دارد، این کتاب می‌کوشد با بیان مساله مرگ، تلنگری به انسان وارد کند. یاد مرگ کوبنده و بیدار کننده است و تاکنون کتاب‌هایی با این موضوع نگاشته شده‌اند اما  نخستین بار است که این مساله در کتابی از نگاه امیر‌المومنین علی(ع) بررسی می‌شود. 

همچنین در بعضی کتاب‌ها با بیانی اغراق‌گونه و دور از واقعیت به موضوع مرگ و برزخ نگریسته شده است، در حالی که اثر حاضر تلاش دارد با نگاهی واقع‌بینانه، برگرفته از کلام امیر‌المومنین علی(ع) مرگ و برزخ را بررسی کند.

کتاب «دنیا، مرگ و برزخ در آینه نهج‌البلاغه» مراحل نهایی چاپ و نشر را طی می‌کند و به زودی از سوی انتشارات نیستان منتشر خواهد شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط