دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۵
مورخ انگلیسی جایزه تحقیقات علوم انسانی آلمان را برد

یان کرشاو نویسنده و مورخ انگلیسی برای مجموع آثار خود به عنوان برنده جایزه «میر- اشتروکمان» برای تحقیقات در زمینه علوم انسانی و علوم اجتماعی برگزیده شد./

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا) به نقل از خبرگزاری آلمان، کرشاو تحقیقات بسیاری را در زمینه نئونازیسم انجام داده است.

دانشگاه هاینریش هاینه در شهر دوسلدورف در توضیح انتخاب کرشاو اعلام کرد: کرشاو که زندگینامه موثری در مورد هیتلر به رشته تحریر درآورده، در کتابهای بسیار زیادی به فاجعه آلمان در دوران نئونازی پرداخته است.

این جایزه که 20 هزار یورو ارزش دارد، از سال 2006 از سوی بنیادی با همین نام اهدا می‌شود که هزینه آن از ماترک به جا مانده از فریتس میر – اشتروکمان بانکدار اهل «اسن» تامین می‌شود. مراسم اهدای این جایزه 20 نوامبر (29 آبان) در شهر دوسلدورف برگزار خواهد شد.

یان کرشاو متولد 1943 در بریتانیاست و به عنوان پروفسور تاریخ معاصر تا زمان بازنشستگی‌اش در دانشگاه شفیلد تدریس می‌کرد. او از برجسته‌ترین کارشناسان تاریخ قرن بیستم آلمان است و با نگارش کتاب کم‌نظیر زندگینامه هیتلر که در سالهای 1998 و 2000 در دو جلد انتشار یافت و تا امروز نیز به عنوان یک اثر استاندارد به شمار می‌آید، طیف وسیعی از خوانندگان را به خود جلب کرد. سال 1994 کرشاو برای خدمات علمی‌اش در زمینه تاریخچه آلمان، صلیب خدمت جمهوری فدرال آلمان را کسب کرد. سال 2002 نیز ملکه الیزابت دوم به وی نشان شوالیه اعطا کرد.


نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها