شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ - ۰۹:۳۵
برپایی دومین همایش علمی- پژوهشی پیشکسوتان دفاع‌مقدس

فراخوان دومین همایش علمی‌- پژوهشی پیشکسوتان دفاع مقدس با شعار قلم حماسه‌ساز و با هدف ارایه تجربه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس به نسل جدید و تقویت بنیان‌های پژوهشی دفاع مقدس منتشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، سازمان بازنشستگی نیروهای مسلح با همکاری پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس و مراکز آموزش عالی نیروهای مسلح، دومین«همایش علمی پژوهشی پیشکسوتان دفاع‌مقدس» را با شعار«قلم حماسه‌ساز» بر گزار می‌کند.

این همایش با هدف‌های ارایه تجربه‌های پیشکسوتان دفاع مقدس به نسل‌ جدید، بررسی روش‌های علمی ارتقای منزلت بازنشستگان و نیز بومی‌سازی تجربه‌های بازنشستگان نیرو‌های مسلح برگزار خواهد شد.

پژوهشگران و صاحب‌نظران بازنشسته می‌توانند مقاله‌های خود را در زمینه‌های نظامی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی و اقتصادی به دبیرخانه این همایش ارسال کنند.

بر اساس فراخوان منتشر شده، در زمنیه ابعاد نظامی دفاع مقدس، موضوع‌های مدیریت و فرماندهی دفاع مقدس، تحلیل عملیات‌های دفاع مقدس، سیستم آماد و پشتیبانی در دفاع مقدس، سیستم‌های اطلاعاتی و دفاع مقدس، مدیریت منابع انسانی و دفاع مقدس مورد توجهند.

پژوهشگران بازنشسته در زمینه ابعاد فرهنگی دفاع مقدس باید موضوع‌های تبلیغات و دفاع مقدس، جنگ روانی، ترویج فرهنگ دفاع، دفاع مقدس و آموزه‌های دینی را مورد مطالعه قرار دهند و در حوزه سیاسی، به موضوع‌های بیداری اسلامی و دفاع مقدس، احزاب و جریان‌های سیاسی در دفاع مقدس، تحولات بین‌المللی و دفاع مقدس، مطالعات موردی نقض حقوق بین‌الملل در دفاع مقدس و مسوولیت‌های حقوقی کشورهای حامی عراق در جنگ توجه کنند.

از بُعد اجتماعی باید موضوع‌های پدیده مهاجرت و دفاع مقدس، سرمایه اجتماعی و دفاع مقدس، نسل جوان و دفاع مقدس، هویت‌های طبقاتی، قومی،‌ مذهبی و دفاع مقدس، تأثیر دفاع مقدس در ارزش‌ها و هنجارهای اجتماعی، مورد مطالعه و پژوهش محققان بازنشسته قرار گیرد.

پژوهشگران بازنشسته در حوزه اقتصاد نیز باید آثارشان را در زمینه‌های اقتصاد، مقاومت و دفاع مقدس، نفت و دفاع مقدس، دفاع مقدس و متغیرهای اقتصادی، تحریم و دفاع مقدس و انگیزه و مدیریت اقتصادی دفاع مقدس تالیف کنند.

این فراخوان در بخش پژوهشگران آزاد دو موضوع «منزلت بازنشستگان نیروهای مسلح» با محورهای اقتصادی و اجتماعی و «توانمندسازی نیروهای مسلح» با محورهای اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی و توانبخشی را مطرح کرده است و تمامی پژوهشگران علاقه‌مند می‌توانند آثارشان را در دو موضوع یاد شده به دبیرخانه همایش ارسال کنند.

شرکت‌کنندگان باید برای ارسال آثارشان به سایت www.ghalamhamaseh.com  مراجعه کنند و برای دریافت اطلاعات بیشتر، با شماره‌های 23834234 و 88506007(021) تماس بگیرند. مقاله‌های برتر این همایش از سوی پژوهشگاه علوم و معارف دفاع مقدس مورد بهره‌برداری علمی برای تالیف آثار قرار خواهند گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها