چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۲
برگزاری بیستمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی

بیستمین جلسه شورای توسعه فرهنگ قرآنی با حضور وزرای کابینه دولت یازدهم و دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی، شانزدهم شهریور در دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی برگزار می‌شود.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از واحد خبر روابط عمومي معاونت قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي، در این جلسه اهداف آموزش عمومی قرآن کشور و پیشنهاد کمیسیون توسعه آموزش عمومی قرآن کریم بررسی خواهند شد. برخی از این اهداف نه‌گانه شامل «تقویت ایمان و گرایش به قرآن وعترت»، «توانایی خواندن قرآن کریم»، «درک معنای آیات قرآن»، «توانایی و التزام به تدبر در آیات قرآن کریم» و «حفظ قرآن» است.

بررسی ضوابط شمول تحصیل رایگان در دانشگاه‌ها برای حافظان کل قرآن کریم در سال 92 و پیش‌نویس اصلاحیه آیین نامه شورای هماهنگی فعالیت‌های قرآنی دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی نیز دستورهای بعدی این جلسه‌اند. 

اعضای شورای تخصصی توسعه فرهنگ قرآنی را وزیران آموزش و پرورش، علوم، تحقیقات و فناوری، فرهنگ و ارشاد اسلامی و رؤسای سازمان تبلیغات اسلامی، دفتر تبلیغات اسلامی، سازمان اوقاف و امور خیریه، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی و نهادهای قرآنی وابسته به دفتر مقام معظم رهبری تشکیل می‌دهند. دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی نیز ریاست شورا را برعهده دارد.

نماینده شورای عالی حوزه‌های علمیه، نماینده رییس سازمان صدا و سیما، نماینده کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی و سه نفر از صاحب‌نظران موسسات آموزشی، پژوهشی و تبلیغی ـ ترویجی قرآنی مردمی از اعضای این شورایند. 

دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی در تهران، خيابان انقلاب اسلامي، خيابان فلسطين شمالي، شماره 309 قرار دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها