سه‌شنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۹
علمشاهی: معرفی صنعت چاپ ایران در منطقه اهمیت بسیاری دارد

احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشست خبری دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی صنعت چاپ گفت: معرفی صنعت چاپ ایران در منطقه اهمیت بسیاری دارد و با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته دوره چهاردهم این مسابقات به صورت منطقه‌ای برگزار خواهد شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، نشست خبري دوازدهمين دوره مسابقات تخصصي صنعت چاپ با حضور احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مسعود فرشی‌فرید، دبیر دوازدهمین دوره مسابقات تخصصی چاپ، رضا رضایی، رييس هيات داوران مسابقات جشنواره چاپ، مهدی جعفری، مدیر روابط عمومی معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی و اصحاب رسانه سه‌شنبه (29 مردادماه) در دفتر دبیر خانه دایمی مسابقات صنعت چاپ برگزار شد. 

علمشاهی صنعت چاپ ایران را مهم نامید و گفت: با برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته قرار بر این شد که دوره سیزدهم جشنواره به صورت منطقه‌ای برگزار شود اما با توجه به مشکلات صورت گرفته به این نتیجه رسیدیم که دوره سیزدهم به صورت کشوری برگزار شود اما برنامه‌ریزی برای دوره چهاردهم به صورت منطقه‌ای است. 

وی ادامه داد: صنعت چاپ در هر کشور بسیار تاثیرگذار است. نمی‌توان به سیاست، فرهنگ، هنر و صنعت یک کشور نگاه کرد و در آن نقشی از چاپ را مشاهده نکرد. صنعت چاپ هم در بعد فرهنگی و هم در بعد صنعتی بسیار اثرگذار است.

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی درباره وضعیت چاپ کشور گفت: امروز حدود 4 هزار و 113 واحد چاپی فعال در کشور وجود دارد که توانسته 20 هزار نفر را به صورت مستقیم و 100 هزار نفر را به طور غیرمستقیم به اشتغال وادارد. ما شاهد رشد اشتغال در صنعت چاپ در سال‌های اخیر بوده‌ایم. 

وی افزود: هدف دفتر امور چاپ این است که زیرساخت‌های چاپ را برای توسعه فراهم کند. گام‌های متعددی برای این امر صورت گرفته است. تفاهمنامه با وزارت صنعت، معدن و تجارت، ورود به صندوق توسعه ملی، ساخت شهرک‌های صنعتی و معرفی صنعت چاپ به مسوولان و مردم از گام‌های اصلی برای معرفی صنعت چاپ به مردم است. 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: این مسابقات باعث ارتقای سطح فرهنگی آثار چاپی خواهد شد. همین ‌جا اعلام می‌کنیم سیزدهمین جشنواره با تمام قدرت برگزار خواهد شد. 

علمشاهی ارج نهادن به صنعت و پیشکسوتان، ایجاد ارتقای کیفیت محصولات، شناسایی و قابلیت‌های صنعت چاپ و همدلی میان صنعت چاپ را از اهداف برگزاری مسابقات آثار چاپی نام برد و گفت: برای هرچه بهتر برگزار شدن جشنواره شورای سیاستگذاری جشنواره را تاسیس کردیم تا از دیدگاه‌های تمام طیف‌ها بهره بگیریم. 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: جشن کارگران صنعت چاپ هشتمین دوره مسابقات فرهنگی و ورزشی و مسابقات آثار چاپی از برنامه‌های ویژه این جشنواره است. 

وی گفت: ایران با توجه به جایگاه منطقه‌ای خود می‌تواند جایگاه مطلوبی در صادرات صنعت چاپ داشته باشد. بنابراین با افزایش کیفیت محصولات چاپی می‌توانیم بازار منطقه را در اختیار بگیریم. با برگزاری این مسابقات سایر کشورها با توانایی ایران به خوبی آشنا خواهند شد و ما می‌توانیم صنعت چاپ ایران را با آثار برگزیده این مسابقات به دنیا معرفی کنیم. 

علمشاهی اظهار کرد: امسال به مسابقات استانی توجه ویژه‌ای شده است اگر آثار ارسال شده به دبیرخانه به حد نصاب برسد 30 مسابقه استانی خواهیم داشت. بیش از 40 درصد چاپ ایران در تهران قرار دارد اما این نباید باعث نادیده گرفتن شهرستان‌ها شود. 

وی در پایان سخنانش گفت: مسابقات آثار چاپی با سابقه یازده ساله امروز دارای یک برند است و مراکز چاپی با انتخاب در این مسابقات می‌توانند زیر نظر این برند خود را به دنیا معرفی کنند. 

خبرنگار: شهاب دارابیان

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط