یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۴:۴۵
نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ برگزار می‌شود

احمد علمشاهی، مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به برنامه‌ریزی جامع برای روز ملی صنعت چاپ گفت: نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی فردا (14 مرداد) برگزار می‌شود._

علمشاهی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: صنعت چاپ یکی از مهمترین صنایع کشور است و نیاز به توجه بیشتر دارد. ما تلاش می‌کنیم که مراسمی در شان اهالی زحمتکش صنعت چاپ برنامه‌ریزی کنیم، به همین دلیل دوشنبه (14 مرداد) نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ با حضور علی اسماعیلی، معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، نمایندگان اتحادیه‌های چاپخانه‌داران، لیتوگرافان، صحافان، نماینده اتحادیه شهرستان‌ها و جمعی از بزرگان صنعت چاپ برگزار می‌شود. 

مدیرکل دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ادامه داد: اخبار و مصوبه‌های این جلسه بعد از تایید نهایی به خبرگزاری‌ها و رسانه‌ها اعلام خواهد شد تا در اختیار عموم قرار گیرد. 

نخستین جلسه شورای سیاستگذاری جشنواره ملی صنعت چاپ با تاکید به نقش ویژه شهرستان‌ها در این جشنواره گفت: امسال جشنواره متفاوتی را برگزار خواهیم کرد، همچنین برای شهرستان‌ها برنامه‌های ویژه‌ای در نظر گرفته خواهد شد و بدون شک شهرستان‌ها در پیشبرد صنعت چاپ نقش محسوسی را ایفا می‌کنند. 

علمشاهی با اشاره به اهمیت آموزش در ارتقای صنعت چاپ افزود: با برگزاری جلسه‌ها و مذاکره‌های انجام شده با مرکز آموزش علمی ـ کاربردی، فرهنگ و هنر واحد شماره پنج تهران مقرر شد ساختمانی را مرکز پنج با حمایت دفتر امور چاپ وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی تجهیز کند و در آن به آموزش دوره‌های کوتاه مدت صنعت چاپ بپردازد. 

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها