شنبه ۲۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۲۱
کتاب «احکام حکومتی» ویژه طلاب نوشته شد

کارشناس ارتباطات فرهنگستان علوم اسلامی قم از انتشار کتاب «احکام حکومتی» نوشته حجت‌الاسلام والمسلمین اسماعیل پرور خبر داد و گفت: این اثر ویژه طلاب حوزه علمیه به رشته تحریر درآمده و به تازگی از سوی انتشارات کتاب فردا زیرنظر این فرهنگستان در قم روانه بازار نشر شده است.-

یونس بهاروند در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این کتاب می‌کوشد ضرورت احکام حکومتی از دیدگاه علامه سیدمنیرالدین حسینی هاشمی، بنیانگذار فرهنگستان علوم اسلامی را تبیین کند. 

وی با اشاره به بخشی از کتاب «احکام حکومتی» گفت: جامعه شیعه در طول تاریخ نسبتا طولانی خود فراز و نشیب‌های زیادی را پشت سرگذاشته و تحولات بسیاری را تجربه کرده اما شاید هیچ یک از آن‌ها به اندازه تشکیل حکومت ناب دینی به رهبری یک فقیه عادل مهم و اساسی نبوده است. در حقیقت جامعه شیعه با تشکیل حکومت به مرحله جدید از بلوغ تاریخی خود گام نهاد و فصل جدیدی را در پرستش خداوند و تبلیغ شعائر دین آغاز کرده است.

کارشناس ارتباطات فرهنگستان علوم اسلامی قم عنوان کرد: کتاب «احکام حکومتی» با شمارگان یک هزار و یکصد نسخه، در 107 صفحه و به بهای 95 هزار ريال در روزهای اخیر از سوی انتشارات کتاب فردا منتشر شد. 

وی در ادامه یادآور شد: کتاب «موانع و اقدامان مهندسی تمدن اسلامی» به قلم حجت‌الاسلام دکتر عبدالعلی رضایی نیز بار دیگر روانه بازار نشر شده است. این اثر به مباحثی در حوزه ضرورت تمدن اسلامی، مبادی، مبانی، مواضع، موانع و مهندسی تمدن اسلامی می‌پردازد.

بهاروند اضافه کرد: مخاطبان این نوشتار طلاب و دانشجویان حوزه و دانشگاه و پژوهشگران حوزه تمدن و اسلام‌شناسی‌اند.

وی گفت: کتاب «موانع و اقدامان مهندسی تمدن اسلامی» با شمارگان یک هزار و یکصد نسخه، در 451 و به بهای 157 هزار ريال منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط