دوشنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۵۳
انتشار «فرهنگ اصطلاحات میان رشته‌ای» ویژه طلاب

کتاب «فرهنگ اصطلاحات میان رشته‌ای» را منصور متین ویژه طلاب و دانشجویان حوزه دین و اندیشه به رشته تحریر درآورده است. این اثر به تازگی از سوی انتشارات بوستان کتاب روانه بازار نشر شد.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، کتاب حاضر در 26 بخش بر اساس حروف الفبای لاتین تنظیم و تدوین شده است. محتوای فرهنگ حاضر خوشه‌هایی از واژگان و ترکیبات در توضیح مبانی معرفت‌شناختی و روش‌شناختی، رشته‌های نوظهور، نظریات و مقولات، مفاهیم عام و مدل‌های کل‌گرایانه رایج شده است.

مجموعه‌های اصطلاحات کتاب «فرهنگ اصطلاحات میان رشته‌ای» برگرفته از منابع لاتین، متون ترجمه شده فارسی و مقالاتی یا گزارش‌های علمی است که در پایگاه‌هی معتبر اطلاعاتی به صورت میکروفیش یا سایر قالب‌های الکترونیک وجود دارند.

متین در بخشی از کتاب حاضر نوشته است: «هر نظریه و مفهومی که در حوزه علم مطرح می‌شود، به صورت گسسته و مستقل از گفتمان حاکم ارجحیت ندارد؛ بلکه در همبستگی و ملازمت با سایر مباحث و نظریات موجود معنا پیدا می‌کند. به عبارت دیگر، افکار و اندیشه‌های علمی غالبا به منزله قطعاتی از بدنه یک دستگاه فکری‌اند. گرچه این قطعات دایم در حال تعویض و اصلاح و تکمیل هستند اما انتظار می‌رود که مجموعا تجسمی از نظام یک‌پارچه واقعیات را به ذهن متبادر سازند.»

نخستین چاپ کتاب «فرهنگ اصطلاحات میان رشته‌ای» با شمارگان 800 نسخه، در 268 صفحه و به بهای 80 هزار ريال از سوی انتشارات بوستان کتاب منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط