یکشنبه ۱۳ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۵:۰۰
شرکت 2110 تهرانی در مسابقه کتابخوانی «برآستان جانان»

مسابقه اینترنتی کتابخوانی «برآستان جانان» که به همت سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران ویژه ماه رمضان برنامه‌ریزی شده، تاکنون بااستقبال دو هزار و 110 نفر از شهروندان همراه بوده است._

محمد دکامئی، مدیر امور کتاب و کتابخانه‌های سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، بیان کرد: این مسابقه از ابتدای ماه مبارک رمضان آغاز شده و تا پایان این ماه ادامه دارد.

وی با اشاره به سایر برنامه‌های حوزه کتاب به ویژه مسابقات کتابخانی سازمان فرهنگی هنری شهرداری تهران گفت: این مسابقه به دلیل ایجاد زمینه‌هایی برای شرکت تمامی شهروندان برای نخستین‌بار به صوت اینترنتی برگزار شد.  

دکامئی درباره میزان استقبال مخاطبان بیان کرد: تاکنون دو هزار و 110 نفر در این مسابقه ثبت‌نام و شرکت کرده‌اند. چنانچه اطلاع‌رسانی به صورت بهتری برگزار می‌شد، شهروندان بیشتری از این مسابقه اطلاع می‌یافتند و در آن شرکت می‌کردند. 

این مسابقه در سه مرحله برگزار می‌شود. مرحله نخست شامل 15 سوال تستی برگرفته از سه فصل از کتاب «راهنمای جامع روزه‌داری» نوشته سعیده یراقی‌اصفهانی چاپ نشر شهر است. فصل‌های مربوط به مسابقه برای سهولت پاسخ‌گویی به صورت pdf بر روی سایت قرار دارد. سایر سوال‌ها از منابع گوناگون و اطلاعات عمومی درباره روزه‌داری و احکام و فضایل آن طرح شده‌اند.

در مرحله دوم 10 سوال با توجه به آیات و روایات قرآن طراحی شده است. در هر سوال یک فایل صوتی از آیه‌ای پخش می‌شود تا بر اساس آن شرکت کنندگان به سوالات پاسخ دهند.

سوالات مرحله سوم بر اساس موضوع اصلی برنامه «بر آستان جانان» با عنوان «شهر خدا شهر مهربانی» طرح شده‌اند.

افرادی به عنوان برنده انتخاب می‌شوند که در هر سه مرحله این مسابقه شرکت کرده‌ و امتیاز کسب کرده‌اند. 

به برندگان مسابقه اینترنتی کتابخوانی «برآستان جانان» 10 کارت هدیه پنج میلیون ریالی و 100 کارت هدیه 500 هزار ریالی اهدا می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط