پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۱:۲۳
نخستین مشکل لیتوگرافان کمبود کار است

نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین با تاکید بر موانع موجود بر سر راه صنعت چاپ گفت: لیتوگرافان مشکلات بسیاری دارند، نخستین مشکل کمبود کار است و در بخش بعدی می‌توان به افزایش هزینه‌ها اشاره کرد.-

احمد ابوالحسنی به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) گفت: بیش از 20 سال است که قانون نظام صنفی تصویب شده است، هر قانونی بعد از تصویب معمولا با مشکلاتی همراه است، این قانون هم مانند سایر قوانین اشکلاتی داشت و از عیب و نقص مبرا نبود. 

نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین در تکمیل صحبت‌های خود افزود: اصلاحات صورت گرفته در سال‌های اخیر ثمری برای صنف چاپ نداشته است به همین دلیل قانون نظام صنفی نیاز به اصلاح مجدد دارد. 

وی ادامه داد: ما نامه‌نگاری‌های متعددی را با مجلس شورای اسلامی برای اصلاحاتی درباره این قانون داشتیم که در سال‌های اخیر موفق به اصلاح آن شدیم اما متأسفانه موارد اصلاحاتی به کمک صنف چاپ و سایر صنوف نیامده است. 

ابوالحسنی با تاکید بر غیرمفید بودن اصلاحات صورت گرفته اظهار کرد: این قانون در سال‌های گذشته اصلاح شد اما هیچ منفعتی را برای اصناف در نظر نداشت، این قوانین بیشتر نگاهی دولتی به مسایل داشت تا دید صنفی و این یکی از مشکلات اصلاحاتی این قانون است. 

این پیشکسوت صنعت چاپ گفت: با پیگیری‌های صورت گرفته و مکاتبات انجام شده با مجلس شورای اسلامی بخش تعزیراتی این قانون برای اصلاح به صحن مجلس رفته است که امیدواریم اصلاحات صورت گرفته به نفع صنف باشد زیرا اصلاحات صورت گرفته با اصل 44 قانون اساسی مغایرت دارد، چرا که این اصلاحات اختیارات بیشتری به دولت داده و از اختیارات اصناف کاسته است. 

ابوالحسنی در ادامه درباره سایر مشکلات لیتوگرافان گفت: مشکلات لیتوگرافان را به سه بخش اصلی می‌توان تقسیم کرد، نخستین مشکل ما کمبود کار است و در بخش بعدی می‌توان به افزایش هزینه‌ها اشاره کرد. 

وی با اشاره به افزایش هزینه‌ها اظهار کرد: همان‌طورکه می‌دانید 95 درصد مواد مصرفی ما وارداتی‌اند و با توجه به افزایش قیمت ارز در یک‌سال گذشته، ما با افزایش هزینه‌ها روبه‌روییم درباره بخش آخر مشکلات هم می‌توان به عدم حمایت لازم از طرف مسوولان درباره موضوع‌هایی مانند مالیات و بیمه اشاره کرد. 

نایب رییس اتحادیه سازندگان کلیشه و لیتوگراف، مهر و پلاک و چاپ اسکرین در پایان گفت: همه این مشکلات دست به دست هم داده‌اند که بازار خراب شود و اهالی صنعت چاپ با مشکلاتی روبه‌رو باشند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها