دوشنبه ۷ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۳:۱۹
دیدار مو یان از تایوان

مو یان، نویسنده چینی برنده جایزه ادبی نوبل، از تایوان دیدار می‌کند.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) به نقل از سی.ان.آ، مو یان قرار است در ماه سپتامبر از تایوان دیدار کند و تجربیات ادبی‌اش را با دوستداران کتاب به اشتراک بگذارد. 

مو یان در این دیدار در دومین نشست بشردوستی جهانی که در تاریخ 15 سپتامبر(24 شهریور) برگزار می‌شود، شرکت و یک سخنرانی درباره رویاهایش به عنوان یک نویسنده نیز ارایه می‌کند. این نشست با همکاری بنیاد آموزش جهانی برگزار می‌شود. 

برنده جایزه ادبی نوبل 2012 در این نشست در یک کارگاه گفت‌وگو با حضور چارلز کائو بنیانگذار بنیاد «گلوبال ویوز» و هسینگی ون ار، رهبران بین المللی بوداییان شرکت می‌کند. هر یک از این سه درباره رویاهایشان صحبت خواهند کرد. 

مو یان از سوی بنیاد سوئدی نوبل برای ارایه رالیسم خیالپردازانه‌اش در گفتن قصه‌های مردمی و معاصر شایسته دریافت جایزه ادبی نوبل شناخته شد. 

این نویسنده 58 ساله نخستین نویسنده چینی است که این جایزه را دریافت می‌کند. گائو ژینگجیان که متولد چین اما دارای ملیتی فرانسوی است در سال 2000 این جایزه را دریافت کرد. 

مو یان که برای خلق رالیسم جادویی و شخصیت‌های واقعی‌اش در ده‌ها رمان و مجموعه داستان کوتاه تجلیل شده است در ایالت شاندونگ چین زندگی می‌کند و کمتر راهی سرزمین‌های دیگر شده است.
این نویسنده با رمان «ذرت سرخ» که سال 1987 منتشر شد به شهرت رسید.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها