یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۳
روایت اذکار ائمه(ع) با «مهج‌الدعوات و منهج‌العنایات»

کتاب «مهج‌الدعوات و منهج‌العنایات» مجموعه‌ای از دعاها، ختومات و اذکار پیامبر گرامی اسلام‌(ص) و ائمه اطهار (ع) است که به قلم سید بن طاووس و ترجمه رضا مر‌ندی از سوی انتشارت یادمان فلسفی منتشر شده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، این کتاب از  کتاب‌های معتبر دعا به شمار می‌آید که سید بن طاووس از میان چندین کتاب دعا انتخاب کرده‌ است. همین موضوع سبب شد تا در میان کتاب‌های دعا، این کتاب از اهمیت ویژه‌ای برخوردار شود. 

«مهج‌الدعوات و منهج‌العنایات»به بیان حرز پیامبر گرامی اسلام (ص) و ائمه اطهار(ع) دعاها و تعویذ رسول گرامی اسلام‌(ص)، حجاب‌های پیامبر(ص)، دعاهای اسم اعظم و دعای سید بن طاووس پرداخته است. 

درباره مولف این کتاب هم باید گفت که سيد رضى‌الدين، على بن موسى بن جعفر بن طاووس، از نوادگان امام حسن مجتبى(ع) و امام سجاد (ع) 15 محرم سال 589 هجرى در شهر حله به دنيا آمد. سيد بن طاووس در بين علما و مردم زمان خويش از احترام خاصى برخوردار بود. او علاوه بر اين كه فقيهى نام آور بود، اديبى گرانقدر و شاعرى توانا شمرده مى‏شد، گرچه شهرت اصلى او در زهد و تقوى و عرفان اوست. ابن طاووس حدود 50 تاليف دارد كه بسيارى از آن‌ها در موضوعات ادعيه و زيارت نوشته شده‌اند.
سيد كتابخانه بزرگ و بى‏نظيرى داشت كه از جدش به ارث برده بود و به گفته خودش، او تمام آن كتاب ها را مطالعه كرده يا درس گرفته بود.

کتاب «مهج الدعوات و منهج العنایات» با شمارگان دو هزار و 500 نسخه، در 600 صفحه و به بهای 180هزار ریال از سوی انتشارات یادمان فلسفی منتشر شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط