یکشنبه ۶ مرداد ۱۳۹۲ - ۰۹:۰۰
«از خدا بپرس» در نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

کتاب «از خدا بپرس» در سه زبان عربی، فارسی و انگلیسی به دسته‌بندی موضوعی آیات قرآن می‌پردازد و آیات قرآن را به صورت کاربردی در اختیار مخاطبان قرار می‌دهد. این کتاب اکنون در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم ارایه شده است.‌-

مهدی قدمی یکی از مولفان این کتاب، در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، درباره رویکرد اصلی‌ این کتاب اظهار کرد: در کتاب «از خدا بپرس» تلاش شده است  قرآن را از پیش فرض‌های نمادینی که در جامعه رایج شده است و از قرآن بیشتر به عنوان نمادی مقدس استفاده می‌شود، رها سازد و مخاطب را با کارکردهای اصلی قرآن که راهگشای مسیر زندگی انسان‌هاست، آشنا کنند. 

نویسنده کتاب، دسته‌بندی موضوعی آیات قرآن را از ویژگی‌های منحصر به فرد این کتاب دانست و عنوان کرد: در این کتاب شش هزار و 236 آیه قرآن به صورت موضوعی دسته‌بندی شده‌اند و خود آیه قرآن هم در کنار آیه ترجمه فارسی استاد بهرام‌پور و ترجمه انگلیسی آورده شده است. این دسته‌بندی موضوعی کمک می‌کند تا مخاطب آیه‌ای را با موضوع مورد نظر به راحتی جست‌وجو کند. 

قدمی با اشاره فصل‌های کتاب گفت: این کتاب در هفت فصل با عنوان‌های تاریخی، اقتصادی، سیاسی، فرهنگی، علمی‌، حقوقی و اخروی نگاشته شده است و در همه این فصل‌ها به طور آشکار مسایل متناسب با موضوع آیات مطرح شده‌اند. همچنین همه آیاتی که در قرآن به این موضوع اختصاص دارند و موضوعات روزمره که در جامعه مطرح شده‌اند، آورده شده است. 

نویسنده کتاب یکی دیگر از ویژگی‌های مهم این اثر مکتوب را عنوان این کتاب دانست و یادآور شد: عنوان «از خدا بپرس» میان مخاطب و قرآن صمیمیت ایجاد می‌کند و منجر می‌شود مخاطب راحت‌تر بتواند مسایل روزمره خود را با قرآن حل کند. 

قدمی رفع مظلومیت از چهره قرآن را از اهداف نگارش این کتاب دانست و گفت: برخی رفتارهای اهانت‌آمیز به ساحت پیامبر گرامی اسلام(ص) و قرآن‌سوزی در کشورهای غربی سبب شد تا تلاش کنم برای رفع مظلومیت از چهره قرآن به معرفی قرآن به طور کاربردی بپردازم تا قرآن در زندگی افراد جامعه به صورت کاربردی گنجانده شود. 

کتاب «از خدا بپرس» تالیف پرویز مصلی‌نژاد و مهدی قدمی از سوی انتشارات چاپ و نشر بین‌الملل سازمان تبلیغات اسلامی با شمارگان سه هزار نسخه، در هزار و 100 صفحه و به قیمت 390 هزار ریال برای نخستین بار منتشر شده است.

بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از شنبه (15 تیر‌ماه) در مصلای بزرگ امام خمینی (ره) در حال برگزاری است. این نمایشگاه به مدت یک‌ ماه از ساعت 17 تا 24 میزبان بازدیدکنندگان خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط