دوشنبه ۳۱ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۰۰
آیین پایانی نهمین دوره نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی برگزار شد

نهمین دوره نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی با 96 غرفه و عرضه بیش از هشت هزار عنوان کتاب مربوط به حوزه قرآن و معارف اهل بیت (ع) شامگاه یکشنبه (30 تیر) به کار خود پایان داد.-

محمد مطهری‌فر، مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با بیان این مطلب به خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، اظهار کرد: نهمین دوره نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی از دوشنبه (24 تیر) در اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان میزبان علاقه‌مندان به آثار مکتوب قرآنی در دو بخش فروشگاهی و فعالیت‌های جنبی بود.

وی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی حضور 37 ناشر از چهار استان را شاهد بودیم. آثار عرضه شده از سوی این ناشران با استقبال چشمگیر بازدیدکنندگان مواجه شد. همچنین این نمایشگاه میزبان 9 شرکت و موسسه فعال در حوزه نشر الکترونیک بود که از استان‌های تهران، خراسان‌رضوی، اصفهان، یزد و قم برای عرضه آثار خود آمده بودند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی افزود: در نمایشگاه مذکور دو غرفه به ارایه نشر دیجیتال، 24 غرفه به عرضه آثار مکتوب و 40 غرفه به نمایش محصولات فرهنگی اختصاص داشت. استقبال از این غرفه‌ها در مقایسه با سال گذشته بسیار چشمگیر بود.

مطهری‌فر توضیح داد: در این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی، مرکز تحقیقات رایانه حوزه علمیه اصفهان برای نخستین بار حضور داشت و حدود 90 تابلو رنگ با موضوع قرآن در معرض دید بازدیدکنندگان قرار داد.

وی عنوان کرد: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی با هدف گسترش فرهنگ حجاب و عفاف، در این نمایشگاه زمینه حضور صاحبنظران و کارشناسان این حوزه را فراهم کرد. همچنین در این نمایشگاه برای نخستین بار شاهد حضور استادان برجسته حوزه خوشنویسی بودیم که در طول برپایی نمایشگاه، به کتابت پنج جزء قرآن کریم پرداختند. این آثار در آیین اختتامیه رونمایی شدند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی بیان کرد: از دیگر ویژگی‌های بارز این دوره از نمایشگاه مذکور می‌توان به حضور علیرضا بهدانی اشاره کرد. وی از جمله هنرمندانی محسوب می‌شود که توانست بزرگترین قرآن مطلای کشور را کتابت کند.

مطهری‌فر از رونمايی اثر دو مترمربعی با تكنيك «موزاييك آرت» در نهمين نمايشگاه قرآن كريم استان خبر داد و گفت: اين اثر هنری كه از واژگان الله، الرحمن و الرحيم تشكيل شده توسط هنرمندان «آموزشگاه آزاد هنری جعبه» در طول برگزاری نمايشگاه توليد شده است. این اثر شب گذشته با حضور جمع کثیری از هنرمندان رونمایی شد.

وی عنوان کرد: در این نمایشگاه هر روز شاهد نمایش فیلم و انیمیشن‌های قرآنی بودیم. برپایی کارگاه‌های معرق قرآنی و نمایش کتبیه‌های سفالی قرآنی از دیگر برنامه‌های جنبی این نمایشگاه محسوب می‌شوند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان خراسان‌جنوبی ادامه داد: در این دوره از نمایشگاه قرآن استان خراسان‌جنوبی با هدف تحقق فرمایشات مقام معظم رهبری در حوزه سبک زندگی ایرانی ـ اسلامی نشست‌های تخصصی با موضوع «نگاه اسلام به سبک زندگی» برگزار شد. همچنین در این نمایشگاه غرفه‌ای را برای ترویج ساده‌زیستی با محوریت بیانات ائمه معصوم(ع) راه‌اندازی کردیم. در این غرفه بانوان کارشناس حضور داشتند و حضرت زهرا (س) را به عنوان الگوی ساده‌زیستی، به بازدیدکنندگان معرفی می‌کردند.

مطهری‌فر با بیان این‌که آثار این نمایشگاه با 40 درصد تخفیف در اختیار علاقه‌مندان قرار گرفت، گفت: در این نمایشگاه حدود 50 میلیون تومان بُن فروش کتاب عرضه شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط