یکشنبه ۳۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۲:۵۵
برپایی نمایشگاه‌های قرآن در 17 شهرستان استان مازندران

نمایشگاه قرآن مرکزی استان مازندران از پنجشنبه (27 تیر) در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی این استان برپا شده است. این اداره با هدف ترویج فرهنگ قرآنی امسال برای نخستین بار علاوه بر برگزاری نمایشگاه قرآن مذکور، در هفده شهرستان استان مازندران نیز نمایشگاه قرآن برپا کرده است.-

عباسعلی ابراهیمی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا)، در این باره اظهار کرد: نمایشگاه قرآن مرکزی استان مازندران با 30 غرفه تا شنبه (5 مرداد) میزبان علاقه‌مندان به قرآن و معارف اهل بیت (ع) خواهد بود.

وی ادامه داد: هفده شهرستان استان مازندران نیز در طول ماه مبارک رمضان شاهد برپایی نمایشگاه‌های قرآن خواهند بود. مهلت برپایی این نمایشگاه‌ها تا پایان ماه رمضان اعلام شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران بیان کرد: در این نمایشگاه‌ها علاوه بر عرضه آثار مکتوب، محصولات فرهنگی در قالب نرم‌افزار و صنایع دستی با محوریت قرآن کریم ارایه می‌شوند.

ابراهیمی افزود: «کودک و نوجوان» و «موسسات قرآنی ادارات، سازمان‌ها و نهادهای عمومی» عناوین برخی از غرفه‌های مستقر در نمایشگاه قرآن مرکزی استان مازندران را تشکیل می‌دهند. همچنین در غرفه «الکترونیک» سعی شده است فناوری‌های جدید قرآنی عرضه شوند.

وی عنوان کرد: در غرفه مربوط به حوزه، دانشگاه و بانوان علاوه بر ارایه تازه‌های نشر، به‌روز‌ترین نرم‌افزا رهایی که زمینه ترویج فرهنگ قرآنی میان عموم به‌ویژه خانواده‌ها را فراهم می‌کنند، عرضه شده است. غرفه «حجاب و عفاف» نیز با هدف تقویت فرهنگ دینی و اعتقادی راه‌اندازی شده است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مازندران با بیان این‌که علاقه‌مندان از ساعت 17 تا 24 می‌توانند از این نمایشگاه دیدار کنند، افزود: از بخش‌های ویژه این دوره از نمایشگاه قرآن استان مازندران می‌توان به مشاوره‌های قرآنی با حضور کارشناسان و حوزویان اشاره کرد. بازدیدکنندگان در این غرفه پاسخ سوالات و ابهامات خود را در نشستی صمیمانه دریافت می‌کنند.

ابراهیمی با اشاره به فعالیت ویژه اداره ارشاد استان مازندران در این دوره از نمایشگاه قرآن گفت: در این نمایشگاه تصمیم داریم در همایشی یک‌روزه از قرآن‌آموزانی که در مسابقات قرآنی مختلف حايز رتبه‌های برتر شده‌اند و مربیان برتر قرآنی تجلیل کنیم.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط