سه‌شنبه ۲۵ تیر ۱۳۹۲ - ۱۰:۳۰
نظریه مجموعه‌های درجه‌مند و کاربردهای آن در قاب کتاب

نظریه مجموعه‌های درجه‌مند در اصل نظریه‌ای درباره مفاهیم مدرج است. نظریه‌ای که به موجب آن هر چیز مشمول درجه‌بندی است. انتشارات علمی و فرهنگی کتابی با عنوان «نظریه مجموعه‌های درجه‌مند و کاربردهای آن» را به قلم پیر هانس و به ترجمه یورگن تسیمرمان منتشر کرده است.-

به گزارش خبرگزاری کتاب ایران (ایبنا)، پس از گذشت چهار دهه از شکل‌گیری نظریه مجموعه‌های درجه‌مند،این نظریه گستره وسیعی از مفاهیم و شیوه‌های پرداختن به پدیده‌های پیچیده‌ای را که به روش سنتی بر پایه نظریه احتمال و منطق دو ارزشی تن در نمی‌دهد، در بر گرفته است. 

پرسشی که بارها از سوی شکاکان پیش کشیده شده این است که آیا در واقع، حوزه‌های قابل توجهی از مسایل وجود دارد که در آن‌ها نظریه مجموعه‌های درجه‌مند بتواند به نتیجه‌هایی دست یابد که دست یافتن به آن‌ها از عهده روش‌های سنتی خارج است؟

مولف در این کتاب به این پرسش پاسخ می‌دهد و مفهوم‌های بنیادین و شاخص نظریه را با عبارت‌هایی روشن تشریح می‌کند و با مثال‌های گوناگون راه‌های کاربرد نظریه را در مورد حل مساله‌های حقیقی، به ویژه در قلمرو تصمیم‌پردازی، نشان می‌دهد.

وی می‌نویسد:« امروزه کاربردهای این نظریه را می‌توان در هوش مصنوعی، دانش رایانه، مهندسی کنترل و نظریه تصمیم‌گیری، سامانه‌های خبره، منطق و نیزدانش مدیریت، پژوهش در عملیات، شناخت الگو و دانش رباتیک یافت.»

کتاب «نظریه مجموعه‌های درجه‌مند و کاربردهای آن» مدخلی برای گذراندن دوره‌های نظریه مجموعه‌های درجه‌مند محسوب می‌شود.

انتشارات علمی و فرهنگی کتاب حاضر را در 576 صفحه و با شمارگان دو‌هزار نسخه‌ای منتشر کرده است، علاقه‌مندان می‌توانند این کتاب را با قیمت 140‌هزار ریال خریداری کنند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها