دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ - ۱۶:۲۷
فروش 2 میلیارد ریالی کتاب در نمایشگاه رفسنجان

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان از استقبال چشمگیر عموم مردم از نمایشگاه کتاب رفسنجان خبر داد و گفت: تا این لحظه بیش از دو میلیارد ریال کتاب در این نمایشگاه به فروش رسیده است._

احمد سعیدی در گفت‌وگو با خبرگزاری کتاب ایران(ایبنا) در این باره اظهار کرد: میزان استقبال از نخستین نمایشگاه کتاب شهر رفسنجان (یازدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان) به حدی زیاد است که یک میلیارد ریال بُن کتابی که برای این نمایشگاه در نظر گرفته شده بود در پنج روز نخست برپایی نمایشگاه تمام شد. بنابراین اداره ارشاد استان کرمان با هماهنگی معاونت فرهنگی وزارت ارشاد و موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی کشور حدود 300 میلیون ریال بُن کتاب دیگر نیز تهیه و از امروز (10 تیر) در اختیار بازدیدکنندگان قرار داد.

وی ادامه داد: برنامه‌های جنبی پیش‌بینی شده در این نمایشگاه تا این لحظه بر اساس جدول زمانبندی اجرا شدند که از آن میان می‌توان به نشست‌ مربوط به موضوع «حجاب و عفاف»، جشن‌های شعبانیه، نقد کتاب مولفان بومی و کارگاه‌های مروبط به حوزه روزنامه‌نگاری و هنرمندان اشاره کرد. بقیه برنامه‌های جنبی این نمایشگاه نیز بر اساس برنامه‌ریزی‌های صورت گرفته عملیاتی خواهند شد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان افزود: این اداره می‌کوشد زمینه‌های برپایی نمایشگاه کتاب در همه شهرستان‌های این استان را فراهم کند و تصمیم داریم نمایشگاه کتاب سال آینده در شهر سیرجان برگزار شود.

سعیدی از برگزاری دو نمایشگاه کتاب دیگر در این استان در سال جاری خبر داد و گفت: اداره ارشاد استان کرمان مهر ماه و بهمن ماه سال جاری به ترتیب نمایشگاه‌های کتاب کرمان (مرکز استان) و جیرفت (جنوب استان) را برگزار خواهد کرد.

وی توضیح داد: در نمایشگاه کتاب کرمان سال گذشته (آبان ماه سال 1391) حدود 750 ناشر شرکت کردند. اداره ارشاد استان کرمان تلاش می‌کند در نمایشگاه کتاب کرمان سال جاری این رقم را افزایش دهد و با بیش از 90 هزار عنوان کتاب به برگزاری نمایشگاه اقدام کند.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان کرمان بیان کرد: در شهر جیرفت نیز بر اساس نیازهای بومی، محلی، مطالبات مردم و جمعیت مورد نظر تازه‌های نشر را ارایه خواهیم کرد.

نخستین نمایشگاه کتاب شهر رفسنجان (یازدهمین نمایشگاه کتاب استان کرمان) دوشنبه (3 تیر) همزمان با ولادت امام عصر (عج) با حضور سیدمحمد حسینی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و جمعی از مسوولان فرهنگی کشور افتتاح شد. این نمایشگاه فردا (11 تیر) به کار خود پایان می‌دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.

برگزیده

پربازدیدترین

تازه‌ها

اخبار مرتبط